امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

رادار «قدیر» اهداف متخاصم را قبل از رسیدن به مرزهای کشور کشف می‌کند

قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: رادار «قدیر» اهداف متخاصم را در عمق و قبل از رسیدن به مرزهای کشور شناسایی می‌کند.
کد خبر: ۲۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰ - 02June 2014

رادار «قدیر» اهداف متخاصم را قبل از رسیدن به مرزهای کشور کشف می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در حاشیه رونمایی از رادار آرایه فازی سپاه با نام «قدیر» گفت: این سامانه از سیستم تشدید فرکانسی استفاده میکند. بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر بُرد دارد و توسط مرکز تحقیقات خودکفایی نیروی هوافضای سپاه، طراحی، ساخته و مستقر شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ما به لحاظ تکنولوژی چیزی از کشورهای قدرتمند کم نداریم، افزود: این رادار در بسیاری از کشورها وارداتی بوده و آنها توان ساخت چنین سامانهای را ندارند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: ما نیز در قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) رادارهای شهاب و ثامن را با ویژگیهای مشابه رادار قدیر ساخته و مستقر کردهایم.

اسماعیلی تاکید کرد: اگر قرار باشد در نبردهای هوایی با دشمن مقابله به مثل کنیم، باید از سامانههای چند فرکانسی برخوردار باشیم.

وی گفت: قدیر در برابر جنگ الکترونیک مقاوم بوده و احتمال کشف و انهدام آن توسط موشکهای رادارزن بسیار پایین است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی همچنین با بیان اینکه با استفاده از این رادار تمام مرزهای کشور را پوشش میدهیم، گفت: رادار قدیر اهداف متخاصم را در عمق و قبل از رسیدن به مرزهای کشور شناسایی میکند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار