علی لاریجانی:

سپاه یک عامل امنیت برای کشور و منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر یک کشور امن باشد می‌تواند فضا را مهیای پیشرفت کند و امروز هم باید به امنیت توجه کرد؛ سپاه یک عامل امنیت برای کشور و منطقه و در این حوزه چشم بینای نظام است.
کد خبر: ۲۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ - 02June 2014

سپاه یک عامل امنیت برای کشور و منطقه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایسنا، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، که در جمع نیروهای سپاه حفاظت انصارالمهدی مجلس شورای اسلامی سخن میگفت، بیان کرد: یگان حفاظت کار سنگین و شبانهروزی را برعهده دارد و این عزیزان بهخوبی از عهده مسوولیتها نیز برآمدهاند و جای تقدیر دارد و به حق روز میلاد امام حسین(ع) روز پاسدار نامیده شده است.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران در شرایطی که کشور با مشکلاتی روبرو بود و با ماجراجوییهای بیگانگان و اعتصابها و بحرانهای مختلفی همراه بود تشکیل شد و در ابتدای کار تعداد اندکی از نیروهای مجاهد و عمدتاً با صبغه نظامی و امنیتی بهمنظور نیابت از نظام وارد کار شدند.

رئیس قوه مقننه افزود: سپاه در آن شرایط با دست خالی وارد کار شد و رشد سپاه در میدان عمل به وجود آمد تا اینکه جنگ تحمیلی از سوی دشمن متجاوز آغاز شد و همه همت سپاه برای صیانت از مرزها به کار گرفته شد و درحالیکه بنیصدر معترض به نیروهای کلاسیک بود و حمایتی از سپاه نمیکرد به جبههها اعزام شد.

وی بابیان اینکه بعد از عزل بنیصدر سپاه درخشید گفت: بنیصدر به نیروهای حزباللهی میدان نمیداد. اما سپاه ناامید نشد و در وسط میدان حضور پیدا کرد و پس از عزل بنیصدر و سر کار آمدن یک جریان متدین انقلابی جبههها به نیروهای سپاه باز شد و از آن زمان بود که سپاه درخشید.

لاریجانی تاکید کرد: ما در هر شرایطی نوعی مصاف داریم و اینطور نیست که کشورهایی که جنگ را ایجاد و به نظام جفا کردهاند امروز مؤدب نشسته باشند و مشکلی برای ما ایجاد نکنند بلکه روشهایشان عوض شده و در این میان سپاه که سبک عاشورایی را برای خود انتخاب کرده و هدف بلندمدتی را با حرکتی معرفتی وشناختی برگزیده است نقش پررنگی دارد.

وی با اشاره تأکید رهبری بر فرهنگ جهادی و نامگذاری امسال گفت: آنچه که سپاه را موفق کرده روحیه مجاهدانه بوده و همین روحیه مجاهدانه است که پرش و رویش سریع ایجاد میکند و امروز نیز شرایط اقتضا میکند که هدف را پیدا کنیم و با یک حرکت مجاهدانه به سمت آن حرکت کنیم و با بدانیم که مصاف امروز از جنس دیگری است و در جبهه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید با روحیه جهادی پیش برویم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: مصاف نظامی برای دشمنان پرهزینه است و شکستهای آنان در جنگ تحمیلی، جنگ عراق، لبنان و افغانستان این تجربه را به آنان آموخته است که نمیتوانند با مصافهای نظامی با ایران مقابله کنند و نقش سپاه در این شرایط نیز بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: وضع فعلی اقتصاد ما که بخشی از آن ناشی از مشکلات درونی و بخشی از آن نیز فشارهای خارجی بهنوعی مدیریتی مجاهدانه نیاز دارد. چراکه نقص و بیماری اقتصادی ما مشخص است و ما نقدینگی زیادی را در جامعه داریم که باید آن را به سمت تولید ببریم و همه مسئولین باید با حرکت جهادی به سمت مشکلات حرکت کنند و آنچه که مشخص است ما نقصی در سیاستهای کلان نداریم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز هرگونه رونق بخشی به تولید نوعی مبارزه با امپریالیسم و اشغالگرانه منطقهای است و باید در این عرصه دقت داشته باشیم؛ ضمن آنکه بخش از مصاف ما نیز مصاف نیاز که بهعنوان یک مصاف واقعی مطرح است.

وی با بیان اینکه در مساله هستهای آنان به دنبال دور کردن ایران از دستاوردهای خود هستند، گفت: هدف آنها متوقف کردن پیشرفت هستهای است که البته اشتباه میکنند؛ چرا که آنان نیستند که راه هستهای شدن را به ما نشان بدهند که اکنون بخواهند آن را متوقف کنند. البته ما از مذاکرات استقبال میکنیم اما باید توجه داشت که مذاکرات هم یک منطقی دارد و منطق مذاکرات این است که براساس مقررات بینالمللی ایران از حقوق خود استفاده کند و ما از مذاکرهکنندگانی که با منطق به صیانت از دستاوردهای نظام مشغولاند حمایت میکنیم.

لاریجانی ادامه داد: همگرایی داخلی ضروری است و این به این معنا نیست که اختلافنظرها وجود نداشته باشد اما باید توجه داشت این اختلاف نظرها به خصومت تبدیل نشود و ما را از مسائل اصلی دور نکند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی نیز شرایط خاص خود را داریم و باید با آگاهی گام برداریم و این وظیفه یک مسلمان است که در این راه تحمل داشته باشد و توجه کند که ما در داخل نیاز به یک رفتار سنجیده داریم و البته حاشیهها هم باید کم شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه امروز باید فضای کشور امن باشد گفت: مسائل امنیتی را نباید فراموش کرد و اگر یک کشور امن باشد میتواند فضا را مهیای پیشرفت نماید و امروز هم باید به امنیت توجه کرد و سپاه یک عامل امنیت برای کشور و منطقه است و در این حوزه چشم بینای نظام است و بحمدالله با وجود همه سنگلاخها و با وجود برخی مشکلات راهی که جمهوری اسلامی در راه پیمودن آن است به سمت تکامل است و نهایت کار موفقیتآمیز خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در حوزه اقتصاد باید خیلی دقیقتر عمل کرد و در مسیر تکامل گام برداشت و انشاءالله راه روشن و افق مناسبی پیشروی نظام است.
نظر شما
پربیننده ها