حجت‌الاسلام وفا در گفت‌ و گو با دفاع مقدس:

ارتش تابع ولایت فقیه و گوش به فرمان رهبر انقلاب است

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی همانطور که در زمان حیات حضرت امام (ره) تابع ولایت فقیه و گوش به فرمان ایشان بودند در دوران رهبری امام خامنه‌ای هم مطیع امر رهبر و گوش به فرمان ایشان است.
کد خبر: ۲۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴ - 07June 2014

ارتش تابع ولایت فقیه و گوش به فرمان رهبر انقلاب است

حجتالاسلام والمسلمین «محمد قاسم وفا» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه کشور در زمان ارتحال حضرت امام تازه از یک جنگ فرسایشی خارج شده بود و در موضع آتش بس قرار داشت، افزود: پس از رحلت امام،  انقلاب برای اولین بار با یک چنین وضعیت خاصی مواجه میشد که رهبر و بنیانگذار، و معمار اصلی خود را به یکباره از دست بدهد و از این جهت بیم آن میرفت که دشمنان قسم خورده از فرصت بدست آمده استفاده کرده و بار دیگر کشور را مورد تجاوز قرار دهند.

وی با بیان اینکه بنده در آن دوران بعنوان مسئول عقیدتی سیاسی لشکر 21 حمزه و در منطقه عینی خوش واقع در جنوب کشور مستقر بودم افزود: به یاد دارم که در آن زمان ارتش جمهوری اسلامی از شب ارتحال امام به مدت ده شب متوالی در حالت آماده باش قرار داشت، تا هر گونه تهدیدی را در نطفه خفه کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن مدیریت و تدبیر در امور برگزاری مراسم تدفین حضرت امام به همراه دیگر نیروهای مسلح، بدنبال برقراری امنیت در داخل و حفظ و تثبیت مرزهای کشور نیز بود و در خصوص برگزاری مراسم تدفین حضرت امام نیز نقش هوانیروز پر رنگ و قابل توجه است.

امام دفاع از انقلاب و نظام را واجب میدانست

وی در خصوص رویکرد حضرت امام نسبت به مسائل نظامی و دفاعی ابراز کرد: امام همواره بر مسئله دفاع از نظام و آرمانهای انقلاب تاکید داشتند و می فرمودند «حفظ نظام از اوجب واجبات است» و به خاطر دارم که در دوران دفاع مقدس یکبار گفتند که «امروز مسئله اصلی کشور ما مسئله جنگ است» و افرادیکه می توانند در جبهه ها حضور پیدا کنند برای دفاع از کشور مکلفند.

حجتالاسلام «وفا» که به تبیین مسئله دفاع و نظامی گری از منظر حضرت امام پرداخته بود، خاطرنشان کرد: مسئله دفاع از نظام اسلامی در دیدگاه ایشان به حدی بود که در جایی فرمودند:«اگر با کهولت سن مواجه نبودم و توان جنگیدن داشتم  به جبهه های نبرد با دشمن می رفتم» و با روحیاتی که از ایشان می شناختیم، مطمئنا اگر جوان بودند این کار را انجام می دادند.

شجاعت امام، قوت قلبی برای نیروهای مسلح محسوب می شد

وی در ادامه تاکید کرد: شجاعت و شهامت حضرت امام و آن ارتباطی که ایشان با ذات اقدس الهی داشت قوت قلبی برای مردم محسوب میشد، به گونهای که در برهههای سخت جنگ وجود ملکوتی و روحانی امام توان مضاعفی را در نیروهای مسلح ایجاد می کرد.

جامعه از انفاس قدسی امام بهره مند می شد

وی با تاکید بر اینکه گویی شخصیت الهی، معنوی و مقتدر حضرت امام بر تک تک افراد جامعه احاطه داشت، اظهار کرد: جامعه اسلامی به طور کلان از انفاس قدسی امام انرژی مثبت دریافت می کردند و مردم در کنار ایشان با آن همه ناگواری های ناشی از جنگ احساس آرامش می کردند که همه بیانگر قدرت معنوی و شجاعت و نقش پیامبرگونه ایشان بود.

امام ارتش را دوست داشت

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: امام به نیروهای مسلح علاقمند بودند و به خاطر دارم در یکی از مناسبتهای اسلامی فرمودند: «ما ارتش را دوست داریم» «ما و ملت پشتیبان ارتش هستیم» و همانطوری که در تاریخ معاصر مشاهده کردیم، دیدیم که ایشان همواره پشتیبان نیروهای مسلح بودند. امام هیچ گاه ارتش را از انقلاب جدا نمیدانست و در اوایل انقلاب در فرانسه گفت: «ما به صاحب منصبان و فرماندهان نیاز داریم» «ما از ارتش استفاده می کنیم» و ایشان از همان زمان نسبت به ارتش حسن ظن داشت و می گفت ارتش باید در کنار انقلاب باشد.

امام حافظ و ناجی ارتش بود

وی افزود: امام بعد از انقلاب نیز در برابر توطئه ها ایستادند و همواره تاکید داشتند که ارتش باید حفظ شود و در این رابطه خودشان وارد عمل شدند و اجازه تفرقه افکنی را به عناصر فریب خورده ندادند. این هنر و تدبیر امام بود که در ظرف کمتر از یکسال بعد از انقلاب ارتش طاغوت را به ارتشی مومن و انقلابی مبدل کردند.

حجتالاسلام «وفا» با بیان اینکه لشکر 21 حمزه در واقع همان لشکر گارد شاهنشاهی بود که در دوران دفاع مقدس حدود 5 هزار شهید را به انقلاب تقدیم می کند، افزود: این تغییرات ارزشمند که یک لشکر شاهنشاهی را به یک لشکر حزب اللهی مبدل می کند، و در جنگ با جبهه منافق شرکت می کند و همچنین به منازعه با دشمن بعثی می پردازذ و از آرمانها و دستاوردهای انقلاب دفاع می کند، همه ملهم و نشات گرفته از مکتب امام است.

وی در پایان تاکید کرد: ارتش همانطور که در دوران حیات حضرت امام (ره) تابع ولایت فقیه و گوش به فرمان ایشان بود، در دوران بعد از ایشان هم همواره گوش به فرمان رهبری معظم است و نصایح و تدابیر امام خامنهای را سر لوحه برنامههای خود قرار می دهد.

نظر شما
پربیننده ها