امیرعبداللهیان در دیدار سفیر مجارستان در تهران:

مردم لبنان برنده واقعی تکمیل روند سیاسی و تعیین رئیس جمهور خود هستند

یانوش کوواچ سفیر مجارستان در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۲۱۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ - 01November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در آستانه سفر رئیس مجلس مجارستان به جمهوری اسلامی ایران، یانوش کوواچ سفیر مجارستان در تهران امروز (سه شنبه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و مجارستان ،بر ضرورت توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی،تجاری،سیاسی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: تقویت روابط ایران و مجارستان به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.
 
وی با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران – مجارستان در مجلس جمهوری اسلامی ایران افزود: مجلس شورای اسلامی،کمیسیون‌های تخصصی و به ویژه گروه دوستی پارلمانی آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها را دارند.
 
امیرعبداللهیان  با ابراز خرسندی از سفر قریب‌الوقوع رئیس مجلس مجارستان،به تحولات اخیر لبنان اشاره کرد و گفت:سفر رئیس مجلس مجارستان در شرایطی است که در منطقه تحولات ویژه‌ای به وقوع پیوسته است.
 
وی گفت: خرسندیم که پروسه سیاسی در لبنان تکمیل شد و فردی انتخاب شد که گروه‌های مختلف لبنانی به ویژه کسانی که به رأی مردم اعتقاد دارند، برندگان واقعی در لبنان هستند و سفر رئیس مجلس مجارستان در این برهه از شرایط منطقه حائز اهمیت است.
 
وی افزود:"میشل عون" نقش مهمی در مقاومت علیه رژیم صهیونیستی داشت و انتخاب وی پیام مهمی را در بردارد؛تهران از این انتخاب حمایت می‌کند.
 
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان،گسترش رفت و آمدها میان دوکشور از جمله سفر رئیس مجلس مجارستان به ایران را عامل موثری در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت‌های بالقوه و وجوه مشترک دو کشور دانست.
 
یانوش کوواچ سفیر مجارستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های ایران و مجارستان گفت:مجارستان علاقمند به گسترش روابط دوجانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و سفر رئیس مجلس کشورمان نیز در راستای همین موضوع است.
 
سفیر مجارستان در ادامه موضوع تروریسم و پناهندگان را دو عامل مهم بحران درمنطقه و اروپا دانست و انتخاب رئیس جمهور لبنان را گامی مهم خواند.
 
وی در پایان بر اهمیت رفت و آمدهای پارلمانی میان دو کشور در سطوح مختلف تأکید کرد.
 
منبع:ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار