حجت الاسلام صدیقی در یادواره شهدای وحدت و امنیت و شهدای مدافع حرم:

شهدا هیچ‌گاه مقابل تهدیدها و تحریم‌ها عقب‌نشینی نکردند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: شهدا به رسالتشان عمل کردند، تا پای جان ایستادند و هیچ‌گاه مقابل تحریم‌ها و تهدیدها عقب‌نشینی نکردند.
کد خبر: ۲۱۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ - 02November 2016
شهدا هیچ‌گاه از تهدیدها و تحریم‌ها عقب نشینی نکردند
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یادواره شهدای وحدت و امنیت و شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) صبح امروز (چهارشنبه 12 آبان‌ماه) با حضور خانواده‌های شهدا و سخنرانی «حجت الاسلام کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران برگزار شد.

حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: شهید شوشتری و دیگر شهدا نقطه وصل دل‌ها به کانون امامت، ولایت و زمینه ساز برای هدایت کسانی هستند که با مکتب علی بن ابیطالب (ع) همراهند.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) کشتی نجات است؛ ولی چه کسی انکار می‌کند، اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می ماند. حضرت زینب (س) در عملش با روحیه شکست ناپذیر هر جا رسید فرمود که شهادت پیروزی است. شهدا پیروزمندان همیشه تاریخ هستند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: قرآن از چند وجه شهدا را ترسیم کرده است. ابتدا در وجه گفتمانی به این نکته اشاره دارد که باید زبان پاک و تربیت شده باشد. در قاموس کسانی که شهید را جلوه خدا می‌دانند، نباید به آنان گفت حیف بود شهید شد و از دنیا رفت. کسانی که با فرهنگ شهادت ارتباط دارند، مرگ را نمی‌پذیرند. شهید چشمه حیات بخش است که به دیگران نیز حیات می بخشد.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه شهدا مهمان خدا هستند، گفت: اینها مظهر صفات خداوند شدند، خداوند کسانی که عملا با ولایت مقابله می‌کنند، می‌بیند.

وی با اشاره به ویژگی شهدا گفت: سردار قاجاریان و سرداران شهیدی که در دفاع مقدس حضور داشتند، همه با صفا بودند. در نیشابور مهمان سردار قاجاریان بودیم و پذیرایی خوبی از ما کرد. تقدیر خداوند بود که این سرداران دفاع مقدس آن زمان شهید نشوند چون پر و بال رهبری بودند و باید می‌ماندند تا در زمانی خاص به شهادت برسند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: خدا با ظالم و منافق و گناهکار معامله نمی‌کند، خدا خریدار مومن است و او را لایق شهادت می‌داند. رزمنده و شجاع بودن و پیروز دیدن ویژگی دیگر شهدا است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: شوشتری ها، صیادها، چمران‌ها خوش درخشیدند و بارشان به مقصد رسید، به رسالتشان عمل کردند و تا پای جان ایستادند. شهدا هیچ گاه مقابل تحریم و تهدید عقب نشینی نکردند، در آخر خواهند دید که چه کسی پیروز است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها