امیر محمودی:

هدف از برگزاری «جشنواره جوان سرباز» ارائه الگوهای موفق از سربازان نمونه است

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جشنواره جوان سرباز با هدف فرهنگ‌سازی و ارائه الگوی موفق یک سرباز نمونه به جامعه سربازان نیروهای مسلح برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ - 09June 2014

هدف از برگزاری «جشنواره جوان سرباز» ارائه الگوهای موفق از سربازان نمونه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، «امیر سرتیپ محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دبیر ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح، در اختتامیه این جشنواره با ادای احترام به ساحت مقدس ولی عصر(عج) امام راحل و شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) که شایستهترین جوان و تربیت یافته مکتب اسلام است اختتامیه ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح برگزار میشود.

وی با اشاره به تاریخچه شکلگیری ششمین جشنواره سرباز نیروهای مسلح گفت: این جشنواره از آبان سال ۹۲ با ابلاغ دستورالعمل اجرایی جشنواره و با میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاری و مشارکت فعال سپاه، فرماندهی نیروی انتظامی و وزارت دفاع، تحت نظارت معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد.

معاون اجرایی ارتش ادامه داد: این جشنواره با هدف فرهنگسازی و ارائه الگوی موفق یک سرباز نمونه به جامعه سربازان نیروهای مسلح، با تأکید بر ارزشهای ملی و بهمنظور زمینهسازی برای بروز استعداد خلاقیت و امید به آینده، ارتقا نشاط، پویایی، هویتبخشی به جوانان، شناسایی و معرفی سربازان خلاق و مبتکر در عرصههای دفاعی و امنیتی، انتظامی، اجتماعی و علمی برگزار میشود.

امیر محمودی با اشاره به محورهای ۱۰ گانه برای انتخاب سرباز نمونه گفت: سربازان پس از ثبت نام و سیر مراحل ارزیابی، توسط هیئت داوران انتخاب شدهاند.

وی در این باره تصریح کرد: «سرباز، دفاع، امنیت، اقتدار ملی»، «سرباز، ایثارگری»، «سرباز، دینداری و بصیرت»، «سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی»، «سرباز، وظیفهشناسی»، «سرباز، خلاقیت و فناوری»، «سرباز، مسئولیتپذیری و خانواده»، «سرباز، امور فرهنگی و هنری و تبلیغی»، «سرباز، نظم و امنیت» و «سرباز، ورزش و تربیت بدنی» از جمله محورهای انتخاب سرباز جوان برتر است.

دبیر ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح ادامه داد: این جشنواره در ۳ سطح یگانی استانی، نیروها و سازمانهای وابسته به نیروهای مسلح برگزار شده و در نهایت، امروز مرحله پایانی خود را سپری میکند.

سرتیپ محمودی ادامه داد: در سطح یگانی، پس از فراخوان ثبت نام و برگزاری جلسات داوری، افراد انتخاب شدند و این جشنواره در ۳۱ استان در بهمن و اسفند سال ۹۲ برگزار شد. تعداد ثبت نام کنندگان این مرحله ۷۴ هزار و ۲۰۵  نفر و منتخبان استانی ۲ هزار و ۶۲۵ نفر بودند.

وی ادامه داد: در سطح نیرویی سازمانهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح، پس از برگزاری جلسات داوری، منتخبین جشنواره را اعلام کردند و این جشنواره در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۹۳ برگزار شد که ۱۶۷ منتخب داشت.

دبیر ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح با اشاره به بخش پایانی این جشنواره گفت: پس از برگزاری جلسات داوری از مجموعه ۱۶۷ منتخب، ۳۵ سرباز نمونه انتخاب شدند که بنا بر سهمیه سازمانی، از ستاد کل ۲ نفر، ارتش ۱۲ نفر، سپاه ۹ نفر، نیروی انتظامی ۹ نفر و وزارت دفاع ۳ نفر انتخاب شدند.

شایان ذکر است ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح امروز با حضور جمعی از مقامات عالیرتبه لشکری برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار