دیدار معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم با خانواده شهید بمباران هوایی

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با حضور در منزل شهیده فاطمه حاجی بابایی از شهدای بمباران هوایی، نسبت به مقام این شهید والامقام ادای احترام کرد.
کد خبر: ۲۱۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ - 07November 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش قم با تجلیل از خانواده شهید فاطمه حاجی بابایی گفت: ما باید با پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی و خانواده معظم آنها ادا کنیم.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای بمباران های هشت سال دفاع مقدس باید در شهر مقدس قم احیا و به نماد تبدیل شود، ابراز کرد: شایسته است مکان هایی که دردوران دفاع مقدس توسط حزب بعث عراق بمباران و افرادی در آنها به فیض شهادت نائل آمدند، باید احیاء و به عنوان نماد و یادمان برای همیشه باقی بماند.

قاسمی نیا خاطرنشان کرد: شهدا در مکتب امام حسین (ع) درس استقامت و هیهات من الذله را آموختند و امروز ما هر چه داریم از برکت خانواده معظم شهداست.

حسین ابوالقاسمی همسر شهیده حاجی بابایی نیز با ابراز خرسندی از حضور مسئولان گفت: از اینکه هنوز افرادی هستند که خانواده شهدا را فراموش نکرده و سرکشی از آنان را جزء وظایف خود می دانند خوشحال هستیم.

وی به بیان خوابی از شهید اشاره کرد و گفت: ایشان به یکی از بازاریان پول یک آینه بدهکار بودند، شش ماه بعد از شهادتش، به خواب بنده آمدند و این موضوع را بیان کردند و ما نیز با مراجعه به آن فرد ادای دین کردیم.

آنچه بسیار در این دیدار جالب بود، سخن بسیار درس آموز یکی از فرزندان شهید بود و آن اینکه شهدا از جمله مادر شهیدم به بیت المال بسیار حساس بودند، مبادا ما به بیت المال تعرض کنیم و شرمنده شهدا شویم. فرزند شهید به این حدیث از امام علی (ع) نیز استناد کرد که حضرت به کارگزاران خود فرمودند: در بیت المال نهایت صرفه جویی را مراعات کنند به گونه ای که حتی نوک قلم های خود را به اندازه ای ریز بگیرند تا نهایت صرفه جویی رعایت شود.

جعفر مسلمی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم نیز که در این دیدار حضور داشت، طی سخنانی گفت: انتقال خاطرات شهدا به نسل جوان بسیار آموزنده و مهم است و ایرنا برای این اقدام آمادگی کامل دارد.

وی ادامه داد: با ذکر خاطرات شهدا، نسل جوان و حتی خود ما بهتر درک می کنیم که این کشور چگونه با جانفشانی و ایثار شهدای عزیز به این قله های پیشرفت و عظمت دست پیدا کرده و ما در برابر آنها چه رسالتی بر دوش داریم.

شهید حاجی بابایی از سواد آموزان نهضت سواد آموزی بود که در سال 1365 به دنبال حمله هوایی وحشیانه رژیم بعث عراق به شهر مقدس قم در حین تحصیل شربت شهادت نوشید.

به گفته فرزند شهید، این شهید بزرگوار در خیابان جمهوری اسلامی فعلی به شهادت رسید و مکان شهادت به دلیل ساخت و سازهای جدید، به صورت دقیق مشخص نیست.

مزار مطهر شهیده فاطمه حاجی بابایی در گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) قرار دارد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها