عاملان شهید و زخمی شدن زائران ایرانی در سامرا+ عکس

تروریست‌های داعش پس از شکست‌های سنگین موصل مرتکب جنایت بسیار فجیعی در سامرا شدند که به دنبال آن 104 زائر ایرانی شهید و زخمی شدند.
کد خبر: ۲۱۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ - 07November 2016
عاملان شهید و زخمی شدن زائران ایرانی در سامرا+ عکسبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عناصر تکفیری داعش در واکنش به شکست سنگین خود در موصل، همچون گذشته غیرنظامیان را هدف قرار دادند.

ساعت ۹ صبح روز یکشنبه عوامل داعش پس از شکست‌های سنگینی که در موصل داشتند مرتکب جنایت بسیار فجیعی در سامرا شدند که به دنبال آن دو عملیات انتحاری به وقوع پیوست که انفجار اول در محل پارکینگ اتوبوس زائرین در سامرا اتفاق افتاد و انفجار دوم در محل تردد زائرین به سمت حرم بود.

بر اثر وقوع این دو حادثه تروریستی ۷ تن از زائرانی ایرانی شهید و ۱۳۲ زائر نیز زخمی شدند که ۹۷ نفر آن‌ها ایرانی هستند.

در این انفجارهای تروریستی در مجموع ۹ تن از زائرین به شهادت رسیدند که ۷ تن از آنها زائرین ایرانی و ۲ نفر نیز راننده اتوبوس بودند.

سرپرست اورژانس کشور گفته است: به دنبال هماهنگی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، ۸۸ تن از مجروحان حادثه تروریستی روز گذشته سامرا، صبح امروز به بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.

دکتر پیرحسین کولیوند اظهار داشت: ۱۲ تن از مجروحان به دلیل شرایط جسمی‌شان، قابلیت انتقال نداشتند. وضعیت این مجروحان را پیگیریم و به محض استیبل شدن شرایط‌شان، جهت ادامه روند درمانی به کشور منتقل خواهند شد.

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

این گروه تکفیری اعلام کرده که در این انفجارها «ابومصعب المصلاوی» و «ابوعبدالملک المصلاوی» مشارکت داشتند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن ابراز تاسف از شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران ایرانی در حوادث تروریستی سامرا این ضایعه دردناک را به ملت ایران و خانواده های داغدار این شهدای مظلوم تسلیت گفت.

«بهرام قاسمی» این اقدامات وحشیانه را ناشی از ناکامی های مکرر تروریست ها در پیشبرد اهداف پلید خود در عراق دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران تا شکست کامل و پاکسازی تروریسم، در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

پس از این حادثه تروریستی «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد طی هماهنگی با مجموعه ستادی و نماینده جمهوری اسلامی در بغداد تردد زائرین در سامرا به صورت کامل ممنوع اعلام شد.
 
عاملان شهید و زخمی شدن زائران ایرانی در سامرا+ عکس 
عاملان شهید و زخمی شدن زائران ایرانی در سامرا+ عکس 
عاملان شهید و زخمی شدن زائران ایرانی در سامرا+ عکس 
عاملان شهید و زخمی شدن زائران ایرانی در سامرا+ عکس 
 
منبع: ابنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار