مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

سومین دوره جشنواره ملی شکوه شکیبایی در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین دوره جشنواره ملی شکوه شکیبایی پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه استقامت و شجاعت، حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۱۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ - 08November 2016

به گزارش دفاع پرس از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار داشت: سومین دوره جشنواره ملی شکوه شکیبایی پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه استقامت و شجاعت، حضرت زینب(س) برگزار می شود.

ناصر مقدم افزود: بهترین جلوه گاه شناخت شخصیت وجودی حضرت زینب کبری(س) همان سفر کربلا و مطالعه تاریخی واقعه عاشورا و چگونگی برخورد با ستمگران زمان است.

وی یادآورشد: این بانوی بزرگوار، در هر مکانی، یاری مهربان برای رهبر عالی قدر این قیام و نهضت مقدس امام حسین(ع) بود.

مقدم اظهار کرد: پس از شهادت امام حسین(ع) سهم عمده و بار تازه ای بر دوش این بانوی بزرگ اسلام نهاده شد و بر همین اساس همچون کوهی استوار در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین جشنواره ملی شکوه شکیبایی در چهار بخش مقاله نویسی فارسی، شعر، داستان و دل نوشته فارسی و ترکی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره تا 15 دی سال جاری مهلت دارند تا در 6 محور ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب(س)، جنبه های عرفانی حضرت زینب(س)، نقش و جایگاه اجتماعی حضرت زینب(س)، نگاه زیبا شناختی حضرت زینب(س)، بصیرت شجاعت و ظلم ستیزی حضرت زینب(س) و مدیریت جهادی و مسئولیت پذیری حضرت زینب(س) آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

مقدم ادامه داد: آثار باید در فایل ورد 2007 با فونت میترا 14 با فاصله یک سانتی متر از طریق پست الکترونیکی به دبیرخانه ارسال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: شرط سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و علاقه مندان می توانند حداکثر سه اثر خود را در قالب شعر نو، شعر کلاسیک، داستان کوتاه و بلند و مقاله ادبی و پژوهشی به جشنواره ارسال کنند.

وی اضافه کرد: 28 دی نتایج داوری آثار اعلام و اختتامیه و برنامه های جانبی جشنواره شکوه شکیبایی در 6 و هفت بهمن برگزار می شود.

مقدم ابراز کرد: خلاف هر سال که مراسم اختتامیه جشنواره همزمان با میلاد عقیله بنی هاشم بود، امسال به علت مصادف شدن این مراسم با دهه فجر، یک هفته برگزار می شود. آدرس پست الکترونیکی جشنواره shakibazan@yahoo.com است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار