مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:

بدنه وزارت بهداشت با ارائه آموزش‌های طب سنتی همراه نیست/ امضای تفاهمنامه بسیج و انجمن طب سنتی

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: بدنه وزارت بهداشت با آموزش‌هایی که قرار است توسط انجمن علمی طب سنتی با فراهم ساختن بسترهای لازم توسط بسیج جامعه پزشکی ارائه شود، همراه نیست.
کد خبر: ۲۱۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ - 07November 2016
بدنه وزارت بهداشت با ارایه آموزش‌های طب سنتی همراه نیست/ امضای تفاهمنامه بسیج و انجمن طب سنتیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دکتر «محمد رئیس زاده» مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور صبح امروز در مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری بسیج با انجمن علمی طب سنتی، با بیان این که همکاری بسیج با این انجمن در راستای تحقق بند 12 سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، اظهار داشت: سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که در 14 بند تنظیم شده، در بند 12 آن به ترویج طب سنتی اشاره دارد؛ از این رو بسیج جامعه پزشکی برای تحقق این بند، تفاهم نامه همکاری را با انجمن علمی طب سنتی منعقد ساخته تا بلکه این دغدغه ایشان را در دو بخش پیگیری سیاست ابلاغی و اقتصاد مقاومتی، رفع سازد.

وی با انتقاد از این که زمان زیادی را برای هماهنگی اجرایی ساختن بند 12 سیاست‌های کلی سلامت با وزارت بهداشت صرف کردیم، افزود: علی رغم اینکه دو جلسه با وزیر بهداشت و معاونت طب سنتی وزارت بهداشت در راستای همکاری برای اجرایی کردن بند 12 سیاست‌های مورد اشاره داشتیم، متاسفانه اقدام عملی را از سوی این وازرتخانه مشاهده نکردیم.

دکتر رئیس زاده ادامه داد: کشورمان حدود 80 هزار پزشک عمومی، 36 هزار متخصص و فوق تخصص و بالغ بر صدها هزار مطب فعالیت دارند که اگر 10 درصد از مراجعان خود را به طب سنتی اختصاص دهند، می‌توان درصد بالایی از فعالان این بخش را شامل باشیم.

وی با بیان اینکه فارع التحصیلی سالانه 100 نفر از دانشجویان رشته طب سنتی جوابگوی جمعیت 70 میلیونی ایران نیست، تصریح کرد: باید آموزش‌ها را به نحوی گسترش دهیم تا هر یک از افراد فعال در جامعه پزشکی، بنا به فراخور وضعیت خود بتوانند 30 درصد از شیوه‌های درمانی را به طب سنتی اختصاص دهند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تاکید کرد: اگر این موضوع را بتوانیم گسترش دهیم، می‌توان از آنارشیست موجود در طب سنتی کاست و آن را گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی با دارا بودن 450 کانون در سطح کشور بستری مناسب برای ترویج و گسترش آموزش‌های طب سنتی است، عنوان کرد: عده‌ای سودجو همواره به دنبال آن هستند تا کارآیی طب سنتی را بد جلوه دهند؛ چندین قرن است ما را تا گردن در طب مدرن با تجویز داروهای شیمیایی، غرق کرده‌اند و این توطئه‌ای کلان و طراحی شده است تا بلکه ما بیش از گذشته از طب سنتی فاصله بگیریم.

دکتر رئیس زاده در پایان تاکید کرد: بدنه وزارت بهداشت با آموزش‌هایی که قرار است توسط انجمن علمی طب سنتی با فراهم ساختن بسترهای لازم توسط بسیج جامعه پزشکی ارائه شود، همراه نیست.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار