تولیت آستان قدس رضوی:

اقدامات تروریستی تاثیری در اراده مستحکم راهپیمایان اربعین حسینی ندارد

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در سامرا گفت: اقدامات مذبوحانه تروریست ها و نظام مسلط بر آنها بر اراده مستحکم راهپیمایان اربعین حسینی کوچکترین تاثیری ندارد.
کد خبر: ۲۱۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ - 07November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در مراسم بدرقه خدام اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی افزود: تروریست ها تصور می کنند با این نوع جنایات می ‌توانند بر اجتماع اربعین تاثیر گذاشته و آن را کم فروغ کنند در حالی که به یقین اجتماع امسال اربعین یکی از باشکوهترین اجتماعات تاریخ خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: امروز تکفیری ‌ها و مستکبران جهان مانند یزیدیان زمان حضرت امام حسین (ع) تلاش می کنند اجتماع باشکوه اربعین برگزار نشود زیرا می‌ دانند که این اجتماع ضد ظلم و استکبار است.
 
وی گفت: 'لبیک یا حسین' به معنای مبارزه همیشگی با زشتی های ظالمان زمانه، ادامه نهضت حسینی و مبارزه با هر نوع ستم و پرهیز از ذلت است.
 
آیت الله رئیسی افزود: شرکت در راهپیمایی اربعین و خدمت رسانی به زائران به معنای لبیک گفتن به فریاد استغاثه حضرت سیدالشهدا (ع) است.
 
وی اظهار کرد: پیاده‌ روی اربعین حسینی تجلی عشق، دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ایمان به پروردگار متعال است و دلدادگان به حضرت سیدالشهدا (ع) و مبارزان با ظلم در زمره بهترین مسلمانان و عزتمندان جهان هستند.
 
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: وجه مشترک تمام اعزام شدگان به سفر اربعین، عشق به ساحت قدسی ائمه اطهار (ع) است و هدف کلی آنان از زیارت حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) گره خوردن زندگی مادی انسان با عاشورا و پیوند حیات اخروی با آن حضرت است.
 
وی افزود: راهپیمایی اربعین نماد در اهتزاز بودن بیرق نهضت عاشورا و تداوم نهضت حسینی برای مبارزه با ستمکاران و عدم سازش با یزیدیان است زیرا این پرچم نشان از اصلاح گری، امر به خوبی ‌ها و نهی از پلشتی ها دارد.
 
وی از راهپیمایی اربعین به عنوان باشکوه ترین اجتماع بشری نام برد و اظهار کرد: وجه تمایز این اجتماع با انواع مشابه دیگر، دلدادگی اجتماع کنندگان به خداوند و عشق آنان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با انقلاب اسلامی، نهضت حسینی در این کشور احیا شد و سپس ملت‌ های اسلامی دیگر کشورها از قبیل لبنان، سوریه و یمن به تاسی از ملت ایران، بیدار شدند و راه حسینی را در پیش گرفتند.  
 
منبع:ایرنا
نظر شما
پربیننده ها