مشروح/ سردار زاده‌کمند:

پلیس ایران در منطقه پیشگام است/ آمادگی ناجا برای همکاری گسترده با پلیس سایر کشورها

معاون هماهنگ کننده ناجا پلیس ایران را در منطقه و سطح بین‌الملل پیشگام دانست و از آمادگی ایران برای همکاری گسترده با پلیس دیگر کشورها خبر داد.
کد خبر: ۲۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸ - 09June 2014

پلیس ایران در منطقه پیشگام است/ آمادگی ناجا برای همکاری گسترده با پلیس سایر کشورها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، نهمین «اجلاس افسران تماس خاورمیانه و شمال آفریقا» صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان پلیس کشورهای منطقه خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، سردار «محمدجواد زادهکمند» جانشین معاون هماهنگکننده ناجا و سردار «مسعود رضوانی» مدیرکل پلیس بینالملل ناجا در هتل هما برگزار شد.

«سردار زادهکمند» معاون هماهنگکننده ناجا در این اجلاس در سخنانی با اشاره به تقدیم ۱۳ هزار شهید عرصه نظم و امنیت اظهار کرد: یکصدمین سالگرد تأسیس اینترپل در حالی برگزار میشود که یک قرن همکاری بینالمللی پلیس را پشت سر میگذاریم و این درحالی است که دنیا جهت ارتباط گسترده و جرائم سازمانیافته دربرداشتن محدودیتهای ارتباطی به همکاریهای پلیسی احتیاج دارد، زیرا پلیسها مرز جغرافیایی نمیشناسند و بهصورت سازمانیافته فعالیت میکنند.

وی با اشاره به اینکه اینترپل نقش عمدهای در تأمین امنیت جهانی دارد، افزود: ایفای این نقش جز با همکاری کشورهای عضو امکانپذیر نیست.

سردار زادهکمند با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس افسران تصریح کرد: اینترپل بهعنوان محور همکاری پلیسی در سراسر جهان فرصت خوبی را بهوسیله برگزاری نشست در کشورهای عضو فراهم میآورد تا ارتباطات خود را تقویت کند.

معاون هماهنگکننده ناجا بیان کرد: افسران تماس، تأثیر فوقالعادهای در ارتباطات پلیسی دارند. این افسران تماس هستند که با ارتباط با مقامات قضایی کشورها، در به نتیجه رساندن پروندههای اینترپل نقش مؤثری ایفا میکنند.

سردار زادهکمند ادامه داد: در همکاریهای بینالمللی پلیس و سازمانهای قضایی در امور مهمی چون ردیابی و پیگیری متهمان بینالمللی، نقش «افسران تماس» پررنگ است و این افسران هستند که عرصه جهانی را برای مجرمان تنگ میکنند.

وی پلیس ایران را در منطقه و سطح بینالملل پیشگام دانست و افزود: ایران در مبارزه با قاچاقچیان، تروریستها و جرائم سایبری همکاریهایی را با پلیس کشورها و نیز سازمانهای بینالمللی داشته که نتیجه ارتباط اینترپل با سایر کشورها بوده است.

معاون هماهنگکننده ناجا خطاب به افسران حاضر در این نشست گفت: از نقاط قوت پلیس کشورها شما افسران تماس هستید که با برگزاری نشستهای مربوطه گامهای خوبی را در جهت ارتباط با یکدیگر و استفاده از تجربیات خود برداشتهاید.

سردار زاده کمند خاطرنشان کرد: در همین جا آمادگی پلیس ایران را برای همکاری گسترده با همه کشورها بهویژه کشورهای شرکتکننده در این اجلاس اعلام میدارم.

وی در پایان اظهار تصریح کرد: پلیس ایران توانمندیهای خوبی در زمینههای مختلف دارد که امیدوارم در طول اجلاس فرصتی پیش آید تا با بخشی از این توانمندیها آشنا شوید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار