شهدای خراسان رضوی همسفر زائرین امام حسین(ع) در اربعین خواهند شد

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: شهدای استان خراسان رضوی هم‌پا با زائرین امام حسین (ع) به کربلای معلی مشرف خواهند شد.
کد خبر: ۲۱۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰ - 12November 2016

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، سیدمجید حسینی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اعلام این خبر که زائرین کربلای معلی خراسان رضوی نایب الزیاره شهدا این استان خواهند شد، اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی میلیون‌ها نفر به قصد زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده به سمت کربلا حرکت میکنند که این پیاده‌روی هر ساله با استقبال بیش­تری مواجه می­‌شود.

وی با بیان اینکه پیاده روی به کربلا بزرگترین گردهمایی شیعیان است، تصریح کرد: با عنایت امام رضا (ع) اربعین امسال هر زائرخراسانی نایب الزیاره یک شهید گرانقدراین استان است.

حسینی افزود: اربعین یک راهپیمایی جهانی است و صِرف زیارت یک فرد مطرح نیست، وقتی جمعیتی میلیونی در یک مکان اجتماع می­ کنند پیام جهانی دارد و البته تأثیر آن فراگیر و بین المللی است.

وی با بیان اینکه شهدای استان خراسان رضوی هم پای با زائرین پیدا اربعین به کربلای معلی مشرف می­ شوند اعلام کرد: بیش از 100هزار نسخه از تصاویر شهدای استان خراسان رضوی در مرکز اسناد و انتشارات بنیاد شهید آماده شده است تا در اختیار زائرین امام حسین (ع) گذاشته شود.

وی با بیان اینکه تصاویر شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در قالب­ های متفاوت آماده شده است، افزود: با همکاری ستاد اسکان زائران خراسان در مرز ایران و عراق که متولی آن جمعی از فرزندان شهدای استان خراسان‌رضوی هستند در مرزهای خروجی ایران تصاویر شهدا را در اختیار زائران قرار می­ دهند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: اربعین امسال جمع کثیری از فرزندان شهدا و جانبازان خراسان رضوی در پیاده روی کربلای معلی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار