حجت ­الاسلام و المسلمین رئیسی:

برافراشته بودن پرچم عاشورا نشانگر عدم سازش با ظالمین است/ تجلی نهضت حسینی در ایران با انقلاب اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برافراشته بودن پرچم عاشورا، بدان معناست که هنوز راه و نهضت حسینی در مبارزه با ظالمان و مستکبران عالم ادامه دارد و حسینیان هیچگاه با یزیدیان سازش و تسامح نخواهند داشت.
کد خبر: ۲۱۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸ - 09November 2016

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، آئین بدرقه خادمین اربعین حسینی با حضور جمع کثیری از زائرین و مجاورین بارگاه منور ثامن الحجج(ع) در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در این مراسم با بیان اینکه یک گام در راهپیمایی اربعین برداشتن، معنایش لبیک گفتن به فریاد استغاثه اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: لبیک گویان امروز به راه سیدالشهدا(ع)، همانند لبیک گویان به فریاد استغاثه حسین بن علی(ع) در سال 61 هجری هستند.

وی پیاده‌روی اربعین را تجلی گاه عشق، دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) و ایمان به پرورگار متعال دانست و خاطرنشان کرد: در میان مسلمانان، دلدادگان به اباعبدالله الحسین(ع) در زمره ممتازان هستند. اینان کسانی‌اند که با تأسی به نهضت حسینی راه آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم را می‌پیمایند و عزتمندان جهان هستند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه وجه مشترک تمام عازمان به سفر روحانی اربعین، عشق به ساحت قدسی حضرات معصومین(علیهم‌السلام) است، هدف زیارت اربعین را گره خوردن زندگی مادی انسان با عاشورا و متعاقب آن پیوند حیات اخروی با اباعبدالله الحسین(ع) معرفی و تصریح کرد: ارتباط با عاشورا، ارتباط با همه کمالات عالی نفسانی انسانی و حفظ پیوند با نهضت حسینی، معنایش حفظ ارتباط با آموزه‌های الهی و آموزه چگونه زیستن برای بشریت در تمام نسل‌ها و اعصار است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین نشان از برافراشته بودن پرچم عاشورا دارد، عنوان کرد: پرچم عاشورا، پرچم اصلاح‌گری، امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌هاست؛ برافراشته بودن این پرچم، بدان معناست که هنوز راه و نهضت حسینی در مبارزه با ظالمان و مستکبران عالم ادامه دارد و حسینیان هیچگاه با یزیدیان سازش و تسامح نخواهند داشت. جریان حسینی راه خدا محوری و جریان یزیدی راه خودمحوری و استکبار است، یکی حزب الله و دیگری حزب الشیطان بوده، این دو هیچگاه نمی‌توانند با یکدیگر تفاهم یافته و همراه شوند.

راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع بشریت

عضو مجلس خبرگان رهبری راهپیمایی اربعین را شکوهمندترین اجتماع بشریت برشمرد و وجه تمایز این اجتماع با دیگر اجتماعات بشری را دلدادگی به خداوند و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(علیه‌السلام) معرفی و یادآور شد: هیچ اجتماعی در کره زمین به شکوه‌ اربعین نیست و این راهپیمایی بزرگترین اجتماع بشری بوده که تفاوت اساسی آن با دیگر اجتماعات عالم در دلدادگی به خدا و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) است.

تولیت آستان قدس رضوی، انقلاب اسلامی ایران را جلوه‌ای از نهضت عاشورای حسینی دانست و ابراز کرد: با انقلاب اسلامی، نهضت حسینی در این کشور تجلی یافت و به تأسی از ملت ایران، بسیاری از ملت‌های اسلامی نیز بیدار شدند و راه آزادگی حسینی را در پیش گرفتند. مردم لبنان، فلسطین، بحرین و ... آموختن که ایستادگی و مقاومت، آزادگی و عزت را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه به عملیات تروریستی اخیر سامرا که شهادت جمعی از زائران ایرانی را به دنبال داشت، اشاره و اظهار کرد: تروریست‌ها و نظام سلطه‌ای که آن‌ها را رهبری می‌کنند، تصور دارند با این قبیل جنایات می‌توانند بر اجتماع اربعین تاثیر گذاشته و آن را کم فروغ کنند. در حالیکه این اقدامات مذبوحانه بر اراده مستحکم حسینیان کوچکترین تاثیری نخواهد داشت و تردیدی ندارم اجتماع امسال اربعین یکی از باشکوهترین اجتماعات دوران خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: همانگونه که در گذشته یزیدیان تلاش داشتند نامی از اباعبدالله(ع) باقی نماند، امروز نیز تکفیری‌ها، داعشی‌ها و مستکبران عالم همین تلاش را دارند؛ آنان نمی‌خواهند اجتماع باشکوه اربعین برگزار شود، زیرا می‌دانند که این اجتماع، اجتماعی ضد ظلم و ضد مستکبر است.

ارائه گزارش ستاد مردمی اربعین، نوحه سرایی حاج صادق آهنگران، مداحی به سه زبان توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سید حجت بحرالعلومی، جواد قربان پور و نوید طاعتی، چاووشی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در کاروان خادمین اربعین حسینی امسال که از حرم امام رضا(ع) عازم کربلای معلی شدند 600 پاکبان، 250 آشپز، 160 نفر از کمیته مشارکت های مردمی، 400 راننده اتوبوس، 400 نفر از تشکل های مردمی، 100 نفر از خواهران و 250 نفر از طلاب مبلغ حضور دارند .

در پایان این مراسم خادمان اربعین حسینی از دروازه قرآن زیر ایوان نقاره خانی صحن انقلاب اسلامی عبور کردند و با مدد از امام رضا(ع) عازم کربلای معلی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار