سازمان هنری اوج 16 سریال می‌سازد/ «کشتزار مرگ» روایتگر جنایات صدام است

سازمان هنری اوج به سفارش سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ۱۶ سریال می‌سازد.
کد خبر: ۲۱۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ - 08November 2016
سازمان هنری اوج 16 سریال می‌سازد/ «کشتزار مرگ» روایتگر جنایات صدام استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سازمان هنری رسانه ای اوج در راستای توسعه تولیدات خود و به سفارش سازمان صدا و سیما پس از سریال «آسمان من» به کارگردانی محمدرضا آهنج که از شبکه های سیما به پخش رسید؛ شانزده سریال را در دستور تولید خود دارد که پنج سریال آن الف ویژه خواهد بود و قرار است این زنجیره تولید ادامه داشته باشد.

یکی از این سریال ها مجموعه «شاد آباد» با موضوع نقش اجتماعی مسجد در زندگی شهری، به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، کارگردانی امیرمهدی پوروزیری و نویسندگی حسین حسنی و محمدرضا محسنی راد است که در 30 قسمت تولید می‌شود.

یکی دیگر از مهمترین تولیدات موسسه اوج تولید سریال «کشتزار مرگ» با محوریت جنایات صدام نوشته علیرضا نادری است که فیلمنامه آن در مرحله پایانی نگارش قرار دارد اما هنوز درباره کارگردانی این اثر گمانه‌زنی‌ها ادامه دارد.

تولید سریال «هنگام بیداری» به کارگردانی سیروس مقدم است از دیگر مجموعه هاست که به مقطع تاریخی مقاومت مردم بوشهر در برابر انگلیسی‌ها و شخصیت آیت الله سید عبدالحسین لاری می‌پردازد و هم اکنون در مرحله انتخاب و تعیین عوامل به سر می‌برد و قرار است در 40 قسمت از اواخر امسال کلید خورد. ‍

سریال «دختر شینا» به کارگردانی نرگس آبیار هم از دیگر آثار این موسسه است که در مرحله نگارش قرار دارد و اقتباسی آزاد از رمان «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده است. این سریال قرار است به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی در 13 قسمت تولید شود.

سریال «حُسن یوسف» هم قرار است که به نویسندگی و کارگردانی محمدباقر مفیدی کیا تولید و طی چند ماه آینده وارد مرحله فیلمبرداری شود. سریال «حسن یوسف»، زندگی یک زوج جوان را روایت می‌کند که در بستر زندگی و چالش‌های روزمره تلاش دارند به زندگی خود ادامه دهند و در برابر مشکلات زندگی­شان بهترین انتخاب را انجام دهند. این سریال از این نظر که وقایع بیرونی و ملموس سال‌های اخیر کشور به وضوح در آن مشاهده می‌شود، با سایر سریال‌هایی که در موضوع سبک زندگی تولید شده متفاوت است.

سازمان هنری اوج که در جشنواره گذشته فیلم سینمایی «بادیگارد» به گارگردانی ابراهیم حاتمی کیا را برای اکران داشت اما  در جشنواره 34 فجر هیچ فیلمی سینمایی نخواهد داشت و با برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده فصل پرباری خواهد داشت و قرار است با دست پُر و با چند کارگردان صاحب‌نام بیش از  سه فیلم سینمایی را به مرحله تولید رساند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها