مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

رسیدگی به وضعیت «ایثارگران» سازماندهی می‌شود/ فرهنگ «ایثار و شهادت» را عاقلانه به نسل بعدی منتقل کنیم

سعید الفتی با بیان اینکه با «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» رسیدگی به وضعیت ایثارگران سازماندهی می‌شود، گفت: ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را از دهه شصت عاقلانه و عالمانه به دهه نود منتقل کنیم.
کد خبر: ۲۱۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ - 09November 2016
رسیدگی به وضعیت «ایثارگران» سازماندهی می‌شود/ فرهنگ «ایثار و شهادت» را عاقلانه به نسل بعدی منتقل کنیم
سعید الفتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد  دفاع پرس اظهار داشت: در بحث ایثارگران دو موضوع داریم که یکی رسیدگی به وضعیت ایثارگران اعم از خانواده معظم شهدا، فرزندان شهید، جانبازان، آزادگان و  رزمندگان است و دیگری هم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌باشد که در حال حاضر تبدیل یکی از مؤلفه‌های مهم در فرهنگ عمومی کشورمان شده‌است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه افزود: رسیدگی به وضعیت ایثارگران، با قوانینی که وضع شده مخصوصا «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» سر و سامان منطقی خواهد گرفت. البته باتوجه به وضعیت بودجه‌ای کشور در بعضی از قسمت‌ها مشکل هنوز وجود خواهد داشت.

وی درخصوص تعیین تکلیف درمانی ایثارگران گفت: اقداماتی در این خصوص در بنیاد شهید انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور مثل وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در حال انجام است؛ ولی شکل سازمانی ندارد که علت اصلی آن هم کمبود بودجه است.

الفتی در ادامه با تاکید بر اینکه باید وظایف هر سازمان درخصوص وضعیت ایثارگران مشخص می‌شد، افزود: قانون جامعه ایثارگران شاخص‌های اصلی را داده است؛ ولی شاخصه‌های کلی هنوز کامل و جامع نیست، لذا تلاش می‌شود با آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی این شاخصه‌ها کامل شوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکل اصلی در موضوع درمان و خدمات رسانی به ایثارگران را بیشتر موضوع اعتباری و بودجه‌ای کشور دانست و تصریح کرد: چند سال است که این مشکل توسعه پیدا می‌کند بر همین اساس دولت و دستگاه‌های مجری از جمله سازمان نیروهای مسلح به‌دنبال حل این موضوع هستند.

وی در ادامه ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را یکی از مؤلفه‌های مهم فرهنگی جامعه اسلامی بر شمرد و خاطرنشان کرد: جامعه فرهنگی و فرهنگ عمومی کشورمان ابزارها و مؤلفه‌های مختلف فرهنگی دارد که یکی از مؤلفه‌هایی‌که می‌تواند اثرگذار باشد، فرهنگ ایثار و شهادت است. ایثار در شرایط مختلف تأثیرگذار است. در زمان دفاع مقدس نیاز بود، برای حفظ نظام و ارزش‌های آن جان خود را فدا کنیم و جوانان ما با استفاده از فرهنگ ایثار و شهادت به دفاع از کشورمان پرداختند.

 الفتی تاکید کرد: ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را از دهه شصت عاقلانه و عالمانه به دهه نود منتقل و مؤلفه‌های مختلف آن‌را معرفی کنیم.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار