پیاده‌روی اربعین مجسم‌کننده مظلومیت اهل بیت(ع) است

مدیر شبکه‌های ماهواره‌ای «کربلاء» با اشاره به این که پیاده‌روی اربعین یادآور و مجسم‌کننده مظلومیت امام حسین(ع) و خاندان اهل بیت(ع) است، گفت: اربعین جلوه‌ای از شعار صلح‌طلبانه اسلام است.
کد خبر: ۲۱۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ - 08November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حیدر نوری جلوخان، گفت: زیارت اربعین حسینی همچون سایر شعایر امام حسین(ع)، عبادتی عظیم و مقدس است که از آن می‌توان به‌عنوان یک جشنواره معنوی و پرورشی و حماسه‌ای بزرگ از ایثار و فداکاری یاد کرد.
 
اربعین؛ جلوه‌ای از شعار صلح‌طلبی اسلام
 
وی با اشاره به این که پیاده‌روی زیارت اربعین حسینی، مظلومیت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) را مجسم می‌کند، گفت: در زیارت اربعین حسینی، علاوه بر شیعیان، پیروان مذاهب، طوایف، ادیان و فرهنگ‌های مختلف نیز حضور می‌یابند و در حقیقت این شعیره، جلوه‌ای از شعار صلح‌طلبی اسلام است.
 
مدیر شبکه‌های ماهواره‌ای کربلاء در ادامه گفت: زیارت اربعین حسینی سراسر عشق، محبت، فداکاری و از خودگذشتگی است و این شعیره در دل خود دفاع از محرومان و مستضعفان را دارد و صفات و فضیلت‌های والای بشری در این اجتماع عظیم نمود پیدا می‌کند.
 
حیدر نوری جلوخان با اشاره به این که حضور در راهپمیمایی عظیم اربعین با زور به هیچ کس تحمیل نمی‌شود، گفت: هیچ اکراه و اجباری برای مشارکت در این شعیره حسینی وجود ندارد، بلکه افراد با عشق و ارادتی که دارند در این تجمع حضور پیدا می‌‎کنند.
 
این فعال رسانه‌ای عراق، در ادامه زنده نگه‌داشتن حس مسئولیت پذیری‌ برای اصلاح عمومی را از اهداف بزرگ اربعین حسینی دانست و گفت: مردم با حضور در این راهمپیمایی این نکته را یادآور می‌شوند، که مسئولیت فقط برعهده نخبگان، رهبران سیاسی و دینی نیست، بلکه همگان باید در مسائلی که منافع و مصالح عمومی دارد، مسئولیت‌پذیر باشند.
 
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا رسانه‌ها توانسته‌اند هدف والا و صلح‌طلبانه این شعیره حسینی را به جهانیان مخابره کنند؟ گفت: مشکلی در این زمینه وجود دارد این است که میان رسانه‌ها در پرداختن به این موضوع اختلاف‌نظر وجود دارد، و برخی رسانه را بر موضوع ترجیح داده و از پوشش و انتقال پیام این شعیره سرباز می‌زنند، اما ما در شبکه‌های ماهواره‌ای «کربلاء» موضوع را بر رسانه ترجیح داده و این راهمپیمایی عظیم حسینی را پوشش می‌دهیم.
 
رسانه‌های متعهد برای پوشش اربعین حسینی اندک است
 
حیدر نوری جلوخان با تأکید بر این که آرمان اربعین حسینی از آن ماست، گفت: متأسفانه رسانه‌های متعهد برای پوشش این رویداد عظیم معنوی اندک هستند.
 
مدیر شبکه‌های ماهواره‌ای «کربلاء» به برپایی مواکب‌ها و هیئت‌های خدمت‌رسانی به زوار در مناطق مختلف عراق اشاره کرد و گفت: مردم عراق با وجود طوفان کینه و تخریبی که این کشور را در نوردیده، اما با یک دست سلاح بر دست گرفته و با شجاعت تمام در مقابل تروریسم تکفیری می‌جنگند و با یک دست دیگر با مهربانی و عطوفت به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: وقتی به سمت کربلای معلی به عنوان قلعه ایثار و فداکاری حرکت می‌کنیم، این مسیر سرشار از داستان‌ها و اتفاقاتی است که عقل و منطق بشری قادر به درک کامل آن نخواهد بود.
 
یادآور می‌شود، شبکه‌های ماهواره‌ای کربلاء شامل سه شبکه «کربلاء»، «قرآن» و «السفیر»(انگلیسی‌زبان) است که «حیدر نوری جلوخان» مسئولیت آن را برعهده دارند.
 
منبع:ایکنا
نظر شما
پربیننده ها