نوربخش در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

برگزاری 70 دوره آموزشی با موضوع «اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه‌های کشور

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تلاش‌های این سازمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: 70 دوره آموزشی در بخش‌های مختلف دانشگاه‌های کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.
کد خبر: ۲۱۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵ - 10November 2016
در تولید بنزین تا پایان سال خودکفا می‌شویم/ بنزین صادر می‌شود«سید تقی نوربخش» مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع‌مقدس در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، به خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی، سازمانی است که در حوزه‌های اقتصادی، بیمه‌ای و درمانی فعالیت می‌کند، تمام بندهای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به سازمان تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی نقش بسیار کلیدی دارد و از فروردین‌ماه 93 یک کارگروه در معاونت اقتصادی سازمان تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» تشکیل شد.

نوربخش با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای گفتمان‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی، گفت: 70 دوره آموزشی در بخش‌های مختلف دانشگاه‌های کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی افزود: به همه حوزه‌ها ازجمله نفت و گاز، پتروشیمی، دارو، حوزه‌های مربوط به صنعت و معدن، حوزه‌های توریستی، حوزه بازرگانی و همچنین نهادهایی مثل بانک رفاه، ابلاغ کردیم که براساس سیاست اقتصاد مقاومتی، یک برنامه استراتژیک تدوین کنند.

وی ادامه داد: این کار انجام شده و دستاوردهایی نیز داشته‌ایم، که در این زمینه شاهد خودکفایی در حوزه دارو بوده‌ایم؛ از جمله اینکه به سوی ساختارهای فن‌آوری و بیوتکنولوژی در زمینه بدنه کپسول‌ها رفته‌ایم، که پیش از این جزو محصولات وارداتی محسوب می‌شدند.

نوربخش همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، بیان کرد: بزرگ‌ترین کاری که ما در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این حوزه انجام دادیم، راه‌اندازی پروژه‌های نفتی مانند «ستاره خلیج فارس» برای خودکفایی در حوزه بنزین است، که 49 درصد هزینه این پروژه را سازمان تامین اجتماعی تامین کرده است.

مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی خاطرنشان کرد: خودکفایی در تولید بنزین جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است و با راه‌اندازی ستاره خلیج فارس ـ که اولین گام آن هم برداشته شده ـ در پایان امسال نه‌تنها به خودکفایی خواهیم رسید، بلکه می‌توانیم آن را صادر کنیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار