سرلشکر باقری در یادواره شهید طهرانی مقدم:

سرعت پیشرفت موشکی ایران پرشتاب است/ تهدید ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز شوخی است

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه قدرت موشکی امروزمان حتی با سال قبل قابل مقایسه نیست، گفت: حرکت آنقدر سریع و پرشتاب بوده که همه جبهه کفر جمع شده‌اند تا سیستم ضدموشکی طراحی کنند.
کد خبر: ۲۱۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ - 10November 2016
سرعت پیشرفت موشکی ایران پرشتاب است
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر «محمدحسین باقری» رییس ستادکل نیروهای مسلح در آیین گرامیداشت سردار شهید «حسن طهرانی مقدم» که صبح امروز در ستاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: قدرت موشکی امروز ما حتی با سال قبل قابل مقایسه نیست. حرکت آنقدر سریع و پرشتاب بوده که همه جبهه کفر جمع شده‌اند تا سیستم ضدموشکی طراحی کنند و میلیاردها دلار در این رابطه خرج کرده‌اند و اسم‌های دهان پر کنی برای آنها گذاشته‌اند اما نتوانسته‌اند بر سرعت، دقت و فراگیری موشک‌های ما غلبه کنند.
 
وی افزود: خدا را شاکریم که توان موشکی ما به جایی رسیده است که دشمنان نمی‌توانند تصمیم تجاوز به جمهوری اسلامی را بگیرند. هرچند که در راس رژیم جعلی صهیونیستی دیوانه‌ای باشد؛ که می‌گویند بارها تصمیم حمله به ایران را گرفته و در آخرین لحظات او را نصیحت کرده‌اند که آغاز این جنگ برای این حکومت لرزانش عاقبت خوشی ندارد.
 
سرلشکر باقری تصریح کرد: جنگی که با جمهوری اسلامی آغاز شود، پایانش معلوم نیست. پایانش زمانی خواهد بود که دشمن ذلیلانه شکست را بپذیرد.
 
** نتیجه جنگ با همکاران جمهوری اسلامی ایران، شکست است
 
رییس ستادکل نیروهای مسلح بیان داشت: مگر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه که با تمام توان نظامی خود وارد نزاع شد، توانست در برابر گروه چریکی حزب الله لبنان فائق آید. حزب الله در این جنگ بالاترین فرمانده نظامی که از دست داد، یک فرمانده گروهان بود، و همه می‌دانند قدرت جمهوری اسلامی خیلی بیشتر از حزب الله لبنان است.
 
وی اضافه کرد: حزب الله تا روز آخر موشک‌ها را زد؛ هر روز با حجم بالاتر و دقت بیشتر مواضع دشمن را مورد اصابت قرار می‌داد و توانست رژیم صهیونیستی را در جنگ 33 روزه که آن رژیم از حمایت ابرقدرت‌ها نیز برخوردار بود و 700 جنگنده و انواع بالگرد و دیگر تسلیحات داشت را شکست دهد.
 
سرلشکر باقری گفت: کارشناسان نظامی رژیم جعلی صهیونیستی، پس از اتمام جنگ 33 روزه، این جنگ را در  مدت یکسال و اندی بررسی و تجزیه و تحلیل کردند و در نهایت گفتند رژیم صهیونیستی در این جنگ شکست خورده است و نباید وارد آن می‌شد؛ این نتیجه جنگ با یکی از همکاران جمهوری اسلامی است.
 
رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه نبرد با جمهوری اسلامی کار ساده ای نیست، خاطرنشان کرد: برکات کاری که شهید طهرانی مقدم و یارانش انجام دادند تا ابد برای جمهوری اسلامی ایران باقی خواهد ماند.
 
وی ادامه داد: ما به این شهدا افتخار می‌کنیم؛ قدرت موشکی که این عزیزان با توکل به خدا ایجاد کردند، دشمن با تمام توان تلاش دارد بر آن غلبه کند اما نمی‌تواند.
 
** آقای ترامپ از فرماندهانت در خلیج فارس سوال کن که به چه روزی افتادند!
 
سرلشکر باقری با اشاره به انتخاب رییس جمهور جدید آمریکا تصریح کرد: فردی که اخیرا قدرت را در امریکا به دست گرفته در جریان تبلیغات انتخاباتی شکر زیادی خورده بود و گفته بود اگر من در خلیج فارس در برابر ملوان‌های ایرانی بودم، چنین و چنان می‌کردم؛ بگذار از راه برسی سپس از فرماندهانت در خلیج فارس سوال کن ببین آن نیروها در خلیج فارس چه به بر سر خودشان آوردند و به چه روزی افتادند.
 
رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تهدید جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز شبیه یک شوخی می‌ماند. همانند این اقتدار موشکی در دریا، پدافند، نیروی قدس و محور مقاومت نیز اقتدار داریم.
 
وی اظهار داشت: امروز بدون اینکه لشگر، گردان، تیپ و یا موشک و هواپیمایی به سوریه ببریم؛ حرف اول در سوریه و عراق را رزمندگانی می‌زنند که تحت حمایت، هدایت و آموزش‌های امثال طهرانی مقدم‌ها هستند.
 
سرلشکر باقری بیان داشت: ما در سده‌ای قرار گرفته‌ایم که اتفاقات هزار ساله را در یک دوره ده الی بیست ساله می‌بینیم؛ و باکی از آینده نداریم. افق آینده و مسیر اقتدار جمهوری اسلامی کاملا روشن و شفاف است و به برکت خون شهیدان مسیر ذلت دشمنان ما کاملا واضح است.
 
رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: در همین 5 سال گذشته در شمالغرب توسط نیروی زمینی سپاه کارهای بسیار بزرگی انجام شده است که شاید ملت از آن بی خبر باشند. 
 
وی اضافه کرد: ما هر وقت دلمان برای حال و هوای دوران دفاع مقدس تنگ می‌شود به شمالغرب و ارتفاعات جاسوسان و در برف‌های 4 متری آنجا می‌رویم و از نزدیک شاهد تلاش رزمندگان در این مناطق می‌باشیم؛ رزمندگانی که بعد از جنگ در آنجا باقی مانده و دشمن را سرکوب و بر مقرهای آنان تسلط پیدا کردند.
 
سرلشکر باقری گفت: دو حزب ورشکسته پس از سال‌ها شروع به عملیات کردند که در برابر رزمندگان اسلام تلفات قابل توجهی دادند و حالا اعلام کردند که به کار سیاسی برمی‌گردیم.
 
** شهید طهرانی مقدم دانشمند و پرتلاش بود
 
وی خاطرنشان کرد: شهید طهرانی مقدم را از سال 60 و در جریان عملیات طریق القدس شناختم، جوان مخلص و پر تلاشی که بدون داشتن تجربه نظامی در حداقل زمان ممکن در واحدهای ادوات و توپخانه شروع به فعالیت کرده و گام‌های اساسی در این رابطه برداشت.
 
رییس ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: ایشان کار خود را از دیدبانی شروع و طرح تطبیق هدایت آتش را ارائه کرد و از کسانی بود که در آزادسازی بستان نقش موثری داشت. شهید طهرانی مقدم 170 قبضه توپی را که در عملیات فتح المبین به غنیمت گرفته شده بود را به سرعت برای عملیات بیت المقدس آماده نمود و در کنار توپخانه عظیم ارتش به کار گرفت.
 
سرلشکر باقری گفت: وی پس از مدتی به سرعت مسئول سازماندهی توپخانه سپاه پاسداران شد و در کمترین زمان ممکن توانست کارهای اساسی در این حوزه انجام دهد.
 
وی تاکید کرد: شهید طهرانی مقدم با تلاش فراوان و زحمات شبانه روزی توانست موشک 300 کیلومتری اسکاد بی را به موشک دوربرد شهاب 3 تبدیل کند.
 
رییس ستادکل نیروهای مسلح شهید طهرانی مقدم را نمونه انسان مخلص، باتقوا، دانشمند و پر تلاش دانست و عنوان کرد: ایشان مصداق بارز این آیه شریفه قرآنی بودند که می‌فرماید «راهمان را به آنان که در راه ما تلاش و مجاهدت کنند، نشان می‌دهیم.»
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار