مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان خبر داد؛

استان زنجان میزبان هفت شهید گمنام دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت:همزمان با اربعین حسینی پیکر مطهر هفت شهید دوران دفاع مقدس در استان زنجان تشیع و تدفین می شود.
کد خبر: ۲۱۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ - 12November 2016

به گزارش دفاع پرس از زنجان, سرهنگ علی مهدیخانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی استان زنجان از هفت شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این شهدا همزمان با اربعین حسینی در استان تشیع و پیکر مطهرشان تدفین می شود.

وی با اشاره به اینکه این پیکر هفت شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس روز 29 آبان ماه سال جاری وارد استان می شود، تصریح کرد: عصر روز شنبه از سیزه میدان مراسم رسمی استقبال آغاز می شود.

این مسئول با بیان اینکه پیکر دو شهید نیز از سه راهی سلطانیه به خدابنده منتقل می شود، تصریح کرد: پس از گذر از روستاهای اطراف مراسم شب وداع با شهدا ساعت 20 شب برگزار و روز یکشنبه از میدان امام حسین (ع) تا بوستان سپاه مراسم تشیع و تدفین شهدا برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه پیکر پنج شهید دیگر وارد شهر زنجان می شود و در محل سبزه میدان نماز بر پیکر شهدا خوانده می شود، افزود: شهدا از سبزه میدان تا مزار شهدای پایین زنجان تشیع می شوند.

مهدیخانی از برگزاری مراسم شب وداع با شهدا با حضور پیکر یکی از شهدا در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: دو شهید گرانقدر به شهر نیک پی منتقل و پس از برگزاری مراسم استقبال ساعت 20:30 مراسم وداع با شهدا در مسجد جامع این شهر برگزار شده و ساعت 9 روز یکشنبه از ورودی شهر تشییع و در محل مورد نظر تدفین می شوند.

وی با بیان اینکه دو شهید نیز در ارمغانخانه پس از برگزاری مراسم استقبال و برگزاری مراسم شب وداع با شهدا در مسجد امیر المومنین (ع) این شهر مقارن به اربعین حسینی از میدان مفابل پاسگاه انتظامی تشیع و در نقطه مشخص شده تدفین می شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با حضور این شهدا تعداد آلاله های گمنام استان زنجان به 58 شهید می رسد که از این تعداد 49 شهید در 22 یادمان تدفین شده اند و 9 شهید دوران دفاع مقدس نیز در شش مزار عمومی آرام گرفته اند.

وی افزود: یکی از شهدا نیز در پادگان امام حسن عسگری سپاه استان زنجان تشیع و تدفین می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار