استاندار سمنان :

دفاع مقدس برجسته ترین و مهم ترین صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی است

استاندار سمنان در جمع روسالی دانشگاهها و استادان درس اشنایی باعلوم و معارف دفاع مقدس تاکید کرد : دفاع مقدس ما از برجسته ترین و مهم ترین صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی است که مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، دفاع مقدس می باشد
کد خبر: ۲۱۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ - 12November 2016

به گزارش دفاع پرس از سمنان  همایش استانی روسای دانشگاهها و مراکز آموزشی استان  و  استادان  درس اشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس  استان با حضور  استاندار محترم  سمنان  و  نماینده  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  به میزبانی دانشگاه سمنان  برگزار گردید.

 در این نشست سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی بیان داشت: دوران دفاع مقدس  ما ،  اوج  و اقتدار این ملت بزرگ و انقلابی بود  و ملت  ما در دوران  دفاع مقدس با کمترین امکانات  ولی با  داشتن  ایمان های قوی ، ، اتحاد وحدت،  پیروی از امام و لایت ، روحیه  حماسی ، معنوی و انقلابی و با توکل  به خدا  در مقابل  تمام دنیا ایستادگی کردند و پیروز شدند .

سلامی خاطر نشان کرد: جوانان امروز ما،  باید عوامل پیروزی گذشته را درخود تقویت کنند  و اگر توانستیم این روحیه و ویژگی ها را به جوان و نسل  بعدی خوب منتقل کنیم  ما در همه  میدان ها یی که انقلاب اسلامی  نیاز به مجاهدت  و حضور پیروز هستیم و آسیب نخواهیم  دید. ما به عنوان مسئولین  نظام اسلامی  و پیشکسوتان این انقلاب وظیفه داریم  بسترهای لازم  برای رشد  چنین جوانانی  را فراهم  کنیم .

وی افزود: امروز علم آموزی یک وظیفه بزرگ و اساسی یک دانشجو است  ،اگر دانشجویان را و با روحیه  انقلابی و تربیت اسلامی بار اوریم  و نسبت به  انقلاب  احساس تکلیف داشته باشد ، این دانشجو  یک دانشجوی کامل  می باشد  و ضمن  دفاع  از مرزهای علمی یک مجاهدت  فی سبیل الله خواهد بود .

سلامی اظهار داشت:  اگر به  رویج و عمق بخشی به ارزش های  انقلاب و دفاع مقدس اهتمام داشته باشیم  این ارزش های می تواند روحیه حماسی و کار جهادی را  تقویت کند ،  می تواند  عشق و علاقه مندی  به انقلاب و آرمان های  امام ، شهدا  و رهبری افزایش یاید ،  معنویت ، اخلاق  ایمان  در جوانان  و محیط های دانشگاهی تقویت شود ،  روحیه  و منش انقلاب گری  که توصیه مکرر حضرت آقاست تقویت خواهد شد . همه ایتها  لازمه توجه به موضوع دفاع مقدس  در دانشگاهها و مراکز آموزشی می باشد .

وی ادامه داد: ناب ترین  تفکرات  انقلابی ما  ، در دوران دفاع مقدس شکل گرفت  و یکی از  راههای پیش روی ما، انتقال ارزش ها در قالب معارف دفاع مقدس است و مقام معظم رهبری  فرمودند هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند.

وی  تاکید کرد:  جوانانی که  آن دوران با عظمت را ندیدند  توسط اثر گذاران  و پیشکسوتان آن دوران  باید با معارف  جنگ و دفاع مقدس اشنا  شوند.

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی در ادامه  سخنان به  2 هدف عمده این جلسه اشاره کرد و  افزود :  انتظار داریم  دانشگاههایی که  این درس را ارائه  نداده اند از ترم ابنده در مراکز آموزشی خود ارائه نمایند  و مراکزی که   ارائه داده اند  در افزایش  کلاس ها  را داشته باشند.  و نیز خواستار ساخت و تکیل یادمان شهدای گمنان در دانشگاههای تا پایان سال جاری شد .

محمد رضا خباز استاندار سمنان در این نشست گفت:  همان تکلیفی که  در زنده  نگه داشتن عاشورا بر تک تک افراد مسلمان است  همان تکلیف بر دوش ما در جنگ تحمیلی بود که با عزت و افتخار پشت سر گذاشتیم  و  و نیز باید  به نسل اینده  منتقل کنیم .

وی ادامه داد: دفاع مقدس ما از برجسته ترین  و مهم ترین  صفحات زرین  تاریخ انقلاب اسلامی  است که مهمترین دستاورد  انقلاب اسلامی،  دفاع مقدس است. و مردم تحت رهبری امام (ره) همه چیز خود را  با مایه گذاشتند  تا شجره  طیبه انقلاب از بین نرود .

استانندار سمنان تاکید داشت : درس دفاع مقدس بسیار با ارزش و با اهمیت  است و نسل ما نباید از  گذشته و نیاکان  خود بی خبر باشند ، باید نسل جوان بداند در دوران جنگ همه  دنیا در مقابل  ما  ایستادند ولی به حول قوه الهی  و با ایستاگی مردان بزرگ  انقلاب ما  پیروز  و سربلند شد .

 وی ادامه داد:  بیان  رخدادهای جنگ تحمیلی دفاع مقدس ما  به نسل  جوان جامعه ، ما را از خیلی خطرات و آسیب ها  مصون می دارد و ما وظیفه داریم که پیام عاشورا ایران و کربلای ایران  را درست و صحیح به  نسل اینده  منتقل کنیم  و این  درست انتقال دادن  این کشور را در برابر  تمامی آسیب ها بیمه  خواهد کرد.

درادامه این  این همایش  تعدادی از روسایل دانشگاه ها  و استادان  درس آشنایی با علوم ومعارف دفاع مقدس به بیان  دیدگاه ها ، نظرات و پیشنهادات خود در زمینه ضرورت تقویت و انتقال معارف دفاع مقدس  به دانشجویان پرداختند  و  جناب سرهنگ احمد یارمحمدی نیز از نگاه کشوری به تشریح اهداف، اقدامات  و برنامه ها  پرداخت.

در پایان مراسم به  13 دانشگاه برتر که بیشترین  ارائه کلاس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را  از ابتدا تا کنون داشتند  با اهدا لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار