«حسین طهرانی مقدم» در گفت و گو با دفاع پرس:

آرزوی شهید طهرانی مقدم نشاندن لبخند بر لبان مقام معظم رهبری بود

فرزند شهید طهرانی مقدم گفت: پدر تمام خدماتی که انجام می داد به قول خودش چراغ خاموش بود و فقط آرزو داشت تا لبخندی بر لبان ولی فقیه بنشاند.
کد خبر: ۲۱۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵ - 13November 2016
آرزوی شهید طهرانی مقدم نشاندن لبخند بر لبان مقام معظم رهبری بود

«حسین طهرانی مقدم» فرزند سرلشکر شهید «حسن طهرانی مقدم» در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید طهرانی مقدم اظهار داشت: اگر بخواهم به صورت مختصر در رابطه با ابعاد شخصیتی پدر شهیدم صحبت کنم به سخنان مقام معظم رهبری اشاره می کنم که درباره صفات ایشان از اصطلاح پارسای بی ادعا، دانشمند برجسته و سردار عالیقدر استفاده کردند.

آرزو داشت تا لبخندی بر لبان ولی فقیه بنشاند

وی افزود: در خصوص پارسایی شهید همین بس که با داشتن درجه سرلشکری هیچ کس ایشان را نمی شناخت و روزی که به شهادت رسید حتی خبرگزاری های مطرح عکسی از وی برای انتشار خبر شهادت نداشتند. تمام خدماتی که انجام می داد به قول خودش چراغ خاموش بود و فقط آرزو داشت تا لبخندی بر لبان مقام معظم رهبری بنشاند.

فرزند شهید طهرانی مقدم بیان کرد: پدرم از جمله افرادی بود که بعد از دوران دفاع مقدس خلاء موجود صنعت موشکی را احساس کرد و با تحصیل در دانشگاه و فراگیری علم توانست این خلاء را برطرف کند و بنیانگذار صنعت موشکی باشد. شهید با این کار فهماند می توانیم روی پای خود بایستیم و برترین تکنولوژی ها را بومی سازی کنیم.

حسین طهرانی مقدم با بیان اینکه پدر شهیدم با این اقدام خود فهماند می توانیم روی پای خود بایستیم و برترین تکنولوژی ها را بومی سازی کنیم، افزود: رهبر معظم انقلاب در پیامی که برای شهادت پدر فرستادند، فرمودند: «شهید زیر ساخت و پتانسیلی فراهم کرد که در نبود ایشان می توانیم دانشمندان بسیار زیادی در حوزه موشکی داشته باشیم و امروز به واسطه صنعت موشک سازی و صنعت هسته ای که دستاورد زحمات شهدا و اقتدار رهبری است با دنیا صحبت کنیم».

سپردن توپخانه جنگ به جوانی لاغر اندام با موهای فرفری

وی با تاکید بر اینکه در سیاست بین الملل نیاز به جنبه های مختلف قدرت داریم، گفت: قطعا برای رسیدن به قدرت بیشتر در حوزه صنایع نظامی سرمایه گذاری می کنیم و دانشمندان این حوزه را پرورش می دهیم تا هر روز به جلو حرکت کنیم و در آینده مدیون خون شهدا نباشیم.

فرزند شهید طهرانی مقدم با نگاهی به سیر توسعه صنعت موشکی ایران و تلاش پدر شهیدش در این عرصه تصریح کرد: شهید روزی که به فرماندهی توپخانه منصوب شد، حتی یک دانه توپ در توپخانه سپاه تولید نمی شد. به صحبت های سردار رشید استناد می کنم که تعریف می کرد، روزی جوانی لاغر اندام با موهای فرفری آمد و گفت: من احساس می کنم این آتش های غیر منظم پشت خط جبهه نمی تواند دستاوردی برای نیروهای خط مقدم داشته باشد، اگر بتوانیم کاری کنیم که این آتش ها منظم تر شود، در خط مقدم تاثیرگذارتر خواهد بود. همانجا سرلشکر رشید نامه ای نوشت که شما اگر خلائی حس می کنید دست به کار شوید و از همان روز شهید طهرانی مقدم وارد حوزه موشکی شد.

وی تصریح کرد: از آن روز به بعد بدون تجهیزات با توپ های غنیمتی کار خود را شروع کرد. در طول سال ها مجموعه موشکی را به بلوغ رساند و توانست این صنعت را در کشور بومی کند و روز به روز این تکنولوژی را از نظر برد، مواد و سوخت ارتقا دهند.

طهرانی مقدم اظهار داشت: سردار اخلافی تعریف می کرد که شش سال پیش وقتی شهاب3 را با موفقیت آزمایش کردید که برد آن به تلاویو و حیفا می رسید، برخی فکر کردند در حوزه اقتدار موشکی به مدینه فاضله رسیدیم، اما شهید طهرانی مقدم معتقد بود این مقدار کافی نیست و باید موشک هایی با سوخت جامد که پروسه ای پیچیده تر دارد را تولید کنیم.

فرزند شهید ادامه داد: الان به جایی رسیده ایم که موشک هایی با سوخت جامد را بومی کردیم و شهید طهرانی مقدم تاکید داشت باید در عرصه فناوری فضایی تا ده سال دیگر به جایی برسیم که در فضا ماهواره داشته باشیم.

رزمندگان مدافعان حرم رنگ و بوی دیگری دارند

وی با اشاره به حضور امروز مدافعان حرم در جبهه های مقاومت گفت: در اینباره سخنان زیادی ایراد شده است که اگر هزینه نکنیم و در سوریه و عراق نجنگیم باید در شهرهای ایران با دشمن رو به رو شویم. همانطور که شهید طهرانی مقدم و همرزمان شهیدشان صنعت موشکی را بومی کردند و مدیون ایشان هستیم، مدیون خون خانواده شهدای مدافع حرم نیز هستیم.

طهرانی مقدم افزود: وقتی به چهره رزمنده های مدافع حرم نگاه می کنم منقلب می شوم اینکه چطور جوانانی سرشار از شور و شعف جوانی هرچه دارند کنار می گذارند و با یک هدف به جنگ می روند.

فرزند شهید طهرانی مقدم با انتقاد از رسانه های کشور بیان کرد: نقد تندی به رسانه ها دارم؛ چرا که می بینم جوامع غربی از طریق رسانه در حال رواج افکار و اندیشه های خود هستند و ما هرچه کمتر کار کنیم آن ها پرکارتر می شوند. امروز این رسانه ها هستند که به جریانات سیاسی جهت می دهند و اگر ما نتوانیم محتوای درستی تولید و ارایه کنیم، در آینده به مشکل برمی خوریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار