سی‌ویکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به کار خود پایان داد

سی‌ویکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با معرفی برترین‌های خود در رشته‌های قرآنی به کار خود خاتمه داد.
کد خبر: ۲۱۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ - 12November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اختتامیه سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور شامگاه شنبه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در این مراسم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار داشت: خرسندیم که فرصت برگزاری این جشنواره به دانشگاه فرهنگیان داده شد و امیدواریم از ماحصل برگزاری این دانشگاه توسعه جهشی در حوزه معارف قرآن و عترت در این دانشگاه به وجود آید.

محمود مهر محمدی در ادامه صحبت‌های خود پیام فخرالدین دانش آشتیانی، وزیر آموزش‌وپرورش به جشنواره را قرائت کرد.

در این پیام با اشاره به بیانات حضرت امام(ره) در خصوص قرآن آمده است: قرآن بهار دل‌ها و سرچشمه دانش و چراغی است که درخشندگی آن زوال نمی‌پذیرد و ریسمان وسیع تقرب بندگان است و غایت نظام آموزشی ما اتکا به معارف قرآنی و تعلیم اصول مترقی و قرب الهی و مراتب حیات طیبه است.

وزیر آموزش‌وپرورش در پیام خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در وابستگی انقلاب، ملت و جهان به قرآن می‌افزاید: برگزاری جشنواره‌های سالانه ملی قرآن و عترت فرصت خجسته تکریم قرآنیان و چشیدن حلاوت آیات قرآن است و نقش این جشنواره در تعمیق اخلاق‌مداری اسلامی و ارتقای دانش و بینش قرآنی در جامعه بی‌بدیل است.

دانش آشتیانی با تقدیر از دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان میزبان این دوره از جشنواره تأکید کرده است: تکریم شخصیت معلمان بر مبنای آموزه‌های قرآن و سیره اهل‌بیت (ع) ضمانت بخش تربیت فرزندان و دانش آموزان ایران اسلامی در آینده نزدیک خواهد بود.

در پایان این مراسم برگزیدگان این جشنواره در بخشه‌ای اذان، تواشیح، آیین سخنوری، دعاخوانی، احکام، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل‌بیت (ع)، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن، مفاهیم صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه، حفظ 5 جزء و 20 جزء و کل قرآن و قرائت در دو بخش خواهران و برادران معرفی شدند.

سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها