مشاور ارشد فرماندهی نیروی زمینی ارتش در امور ایثارگران مطرح کرد؛

گرفتن روحیه شهادت طلبی از جامعه مهمترین هدف دشمن در جنگ نرم

مشاور ارشد فرماندهی نیروی زمینی ارتش در امور ایثارگران گفت: وظیفه ما در قبال زنده نگداشتن یاد و خاطره شهدا این است که نگذاریم تا شهدا فراموش شوند، چون شهید عصاره فرهنگ شهادت است. دشمن نیز امروز در جنگ نرم قصد دارد تا فرهنگ و روحیه شهادت­ طلبی را از جامعه ما بگیرد.
کد خبر: ۲۱۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ - 14November 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، آئین تجلیل از خانواده شهدا، آزادگان و پیشکسوتان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور 100 خانواده شهید از استان­های آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، تهران، فارس و کرمانشاه که متشکل از 500 نفر بودند با حضور جمعی از فرماندهان ارشد این نیرو در مجتمع رفاهی ثامن ­الائمه(ع) مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم امیر داود کاظمی مشاور ارشد فرماندهی نیروی زمینی ارتش در امور ایثارگران با اشاره به جایگاه بالای خانواده شهدا در نزد خداوند بر اساس روایت اسلامی گفت: خانواده شهدا باید به خود ببالند که بواسطه تقدیم عزیز خود در راه دفاع از اسلام، خداوند سرپرستی آنها را بر عهده گرفته است. شما عزیزان تحت ولایت خداوند هستید.

وی افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یکی از وظایفی است که بر عهده کسانی است که در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند و این کار کوچکترین قدمی است که برای خانواده شهید که پرچمداران انقلاب اسلامی هستند برداشته می­ شود. از سویی نیز وظایف سنگینی بر دوش شما خانواده شهدا گذاشته شده است. شما باید همچون حضرت زینب(س) رسالت پیام ­رسانی خون شهدا را بر عهده بگیرید.

مشاور ارشد فرماندهی نیروی زمینی ارتش در امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنانش وظایف خانواده شهدا را بر شمرد و اظهار داشت: اولین وظیفه خانواده شهدا این است که نگذارند هویت فرهنگی و انقلابی و ملی ما در هشت سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود. همه ما وظیفه داریم حماسه ­آفرینی­ های دفاع مقدس چه شیرینی ­ها و چه تلخی ­های آن دوران را بیان کنیم. ما در انجام این وظیفه نباید بگذاریم شهدا فراموش شوند چون شهید عصاره فرهنگ شهادت است. دشمن امروز در جنگ نرم قصد دارد تا فرهنگ و روحیه شهادت­ طلبی را از جامعه ما بگیرد.

کاظمی خاطر نشان کرد: وظیفه دوم همه ما شناخت شهید و آرمان­ های شهید است. ما باید با تشریح ابعاد مختلف شخصیتی شهدا برای نسل امروز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرکت سازنده داشته باشیم.

وی سپس با بیان این مطلب که خانواده شهدا بخشی از گنجینه دفاع مقدس هستند که باید در حفظ آن تلاش کنیم تصریح کرد: وظیفه سوم که بردوش خانواده شهدا است ادامه راه شهید است که این امر با داشتن بصیرت، اطاعت از ولایت، تبعیت از قانون و در سایه وحدت محقق خواهد شد.

مشاور ارشد فرماندهی نیروی زمینی ارتش در امور ایثارگران در پایان یادآور شد: امروز نبرد ما با دشمن، جنگ نرم و فرهنگی است که باید متناسب به این جنگ به رویارویی با دشمن برویم. باید در حوزه فرهنگ دوشادوش رهبری که سکانداری انقلاب اسلامی را بر عهده دارند حرکت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار