حجت‌الاسلام ادیب یزدی در مراسم بزرگداشت شهید «احمد اعطایی»:

مدافعان حرم مصداق رسیدن به حقیقت عبودیت هستند

حجت‌الاسلام ادیب یزدی گفت: طبق روایت امام صادق(ع) انسان باید به حقیقت عبودیت دست پیدا کند و بهترین مصداق رسیدن به حقیقت عبودیت همین جوانان مدافع حرم هستند.
کد خبر: ۲۱۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ - 15November 2016
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مسجد امام جعفرصادق علیه السلام، شامگاه دوشنبه 24 آبان‌ماه میزبان برگزاری آیین اولین سالگرد شهید مدافع حرم «احمد اعطایی» با حضور خانواده شهدا و ایثارگران و عموم مردم بود.

این مراسم با نمایش چند کلیپ از شهید مدافع حرم  «احمداعطایی» و بریده‌ای از سخنان رهبر انقلاب درباره عظمت کار مدافعان حرم اهل‌بیت (ع) آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام ادیب یزدی به ایراد سخن پرداخت.

مدافعان حرم مصداق رسیدن به حقیقت عبودیت هستند
 
حجت‌الاسلام ادیب یزدی در آغاز با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از «کار عظیم و عجیب» شهدای مدافع حرم و با اشاره به بخشی از روایت امام صادق (ع) خطاب به «عنوان بصری»، در پاسخ به عده‌ای که مدام آیه یأس می‌خوانند و می‌خواهند نسل جوان را طور دیگری معرفی کنند، اظهار داشت: طبق روایت امام صادق (ع) انسان باید به حقیقت عبودیت دست پیدا کند و بهترین مصداق رسیدن به حقیقت عبودیت همین جوانان مدافع حرم هستند.
 
وی افزود: باید از شهدای مدافع حرم درس بگیریم  که هیچ چیز را برای خود نمی خواستند و روح  جدیدی به انقلاب دمیدند.

حجت الاسلام ادیب یزدی تصریح کرد: مقام شهدای مدافع حرم از شهدای هشت سال دفاع مقدس بالاتر است و این شهدا در شرایطی به مراتب دشوارتر جان مبارک شان را فدا کردند.
 
مدافعان حرم مصداق رسیدن به حقیقت عبودیت هستند 
 
این سخنران مذهبی بخشی از صحبت های مقام معظم رهبری را نقل کرد و گفت: شور و شوق عجیبی در میان جوانان ما برای مقابله با دشمن وجود دارد.  مدافعین حرم آنقدر با اعتقاد به سمت دشمن حمله می کنند که نمی توانیم جلوی آنان را بگیریم.
 
حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم ولایت پذیر بودند، تصریح کرد: وجود چنین مردان شجاعی برای دفاع از حریم ولایت در این دنیا نظیر ندارد. مقام معظم رهبری فرمودند که امام خمینی(ره) به این ملت شهید پرور افتخار می کردند و ادامه دادند که شهدای مدافع حرم نور چشمان ما هستند.
 
مدافعان حرم مصداق رسیدن به حقیقت عبودیت هستند 
 
وی با تاکید بر اینکه باید مجلس شهدا را قدر بدانیم، گفت: اگر می بینیم مدافعان حرم برای دفاع از حریم حضرت زینب (س) جانشان را سپر می کنند، برای این است که به مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام اقتدا کردند و پیرو ولایت هستند.
 
در ادامه مراسم مداحان اهل بیت (ع) «مرتضی طاهری» و «احد قدمی» در مدح شهدای مدافع حرم به مداحی پرداختند.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار