سردار محمد طهرانی مقدم:

افزایش قدرت نظامی جبهه مقاومت در منطقه، حاصل تلاش «سردار شهید طهرانی مقدم» بود

بردار سردار شهید حسن طهرانی مقدم با اشاره به اینکه افزایش قدرت نظامی جبهه مقاومت در منطقه، حاصل تلاش «سردار شهید طهرانی مقدم» است، گفت: زمانی که در لبنان بودم حاج حسن آمد آنجا به من گفت چرا ما باید هزینه بالایی کنیم تا موشک­ هایی با برد دو هزار کیلومتر بسازیم. برای هدف قرار دادن اسرائیل، از لبنان تا حیفا و تل آویو 150 کیلومتر هست که به راحتی می شود اسرائیل را هدف قرار داد.
کد خبر: ۲۱۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ - 16November 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در ایام سالگرد شهادت پدر موشکی ایران سردار شهید حسن طهرانی مقدم مراسم گرامیداشتی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از دانشجویان این دانشکده حضور داشتند سردار محمد طهرانی مقدم برادر شهید حسن طهرانی مقدم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیان خصوصیات فردی شهید پرداخت و اظهار داشت: ویژگی­ های فردی حاج حسن، ویژگی­ های خاص و ممتاز بود. او فرزند مسجد و منبر بود. او قبل از انقلاب همانند دیگر جوانان و نوجوانان در مسجد با فرهنگ امام راحل آشنا شد و حرکت سیاسی و مبارزات علیه رژیم طاغوت را از مسجد آغاز کرد و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت. در دفاع مقدس درخشید و جهاد خودکفایی را به اوج رساند.

وی افزود: شهید طهرانی مقدم اخلاص در عمل داشت موید این ادعا، این کلام شهید است که می­ گفت پروژه ­ای را که به پایان می ­رسانم از درب پشت پادگان خارج می­ شوم و حتی منتظر نمی­ شوم تا کسی مرا تشویق کند. او انسان متواضعی بود.

برادر شهید طهرانی مقدم ادامه داد: نامش حسن بود و خلقش حسن بود. اهل تهجد و توسل بود. روزی که مقام معظم رهبری به منزل شهید تشریف آوردند سوال کردند که شهید طهرانی مقدم چه خصوصیاتی داشت که خداوند شهادت را نصیب او کرد و مادر هم جواب دادند که دائم الوضو بود، نمازش را اول وقت به جا می ­آورد. بر زیارت عاشورا مداومت داشت. غروب­ های جمعه به مادر سر می ­زد و همراه با او دعای سمات را قرائت می­ کرد.

وی دستگیری از مستمندان را از دیگر خصوصیات فردی شهید طهرانی مقدم عنوان کرد و گفت: قبول کردن سرپرستی 40 یتیم سادات و پذیرفتن کفالت جمعی از دانشجویان که برای ادامه تحصیل هزینه لازم را نداشتند از مواردی بود که بعد از شهادت حاج حسن از آن خبر دار شدیم.

محمد طهرانی مقدم تصریح کرد: حاج حسن با مدیریت خاص بسیجی خود و با استفاده از تکنولوژی روز و اعتماد به جوانان توانسته بود تعدادی از متخصصین را گرد هم جمع کند. او بر دلها مدیریت می­ کرد و همه گروه هم با جان و دل دوست داشتند تا هر آنچه حاجی می­ گوید انجام دهند.

این یادگار دفاع مقدس ابراز داشت: شهید طهرانی مقدم علاوه بر فعالیت در حوزه موشکی، 50 ابداع و اختراع را در کارنامه خود داشت که یکی از آنها، اختراع سوخت جامد برای موشک بود که به ثبت رساند. زمانی که در لبنان بودم حاج حسن آمد آنجا به من گفت چرا ما باید هزینه بالایی کنیم تا برای هدف قرار دادن اسرائیل موشک ­هایی با برد دو هزار کیلومتر بسازیم از لبنان تا حیفا و تل آویو 150 کیلومتر هست که به راحتی می­ شود اسرائیل را هدف قرار داد. او با استفاده از همین سوخت جامد توانست سیستم موشکی حزب الله لبنان را راه اندازی کند و صدها سکوی پرتاب موشک را در لبنان مستقر کند. همین تدبیر حاج حسن باعث شد تا رژیم اشغالگر قدس در تجاوزات خود زمین گیر شود. رژیم غاصب اسرائیل این را فهمید که اگر قصد رویارویی با جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان را داشته باشد و بخواهد از سامانه موشکی خود استفاده کند مطمئناً جواب دندان شکنی دریافت خواهد کرد. تقویت مقاومت در منطقه یکی از تلاش های حاج حسن بود. هدف دشمن این بود تا سد مقاومت را بشکند اما نتوانست این نشان از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد که حاصل تلاش جهادگران بی ادعا است.

وی ادامه داد: شهید طهرانی مقدم به دنبال سلاح­ های جدید سفری به روسیه داشت. در جلسه ­ای، یک ژنرال روسی بلند شده و گفته بود مَثل شما، مَثل یک فرد تشنه است که در بیابان به دنبال آب است و کسی هم که آب را در اختیار دارد می­ خواهد به قیمت جان فرد مقابل آب را به او بدهد. حاج حسن با شنیدن این سخن با اینکه 30 سال بیشتر نداشت بلند شد و گفت همچنان که ما زیر بار غرب نرفتیم زیر بار ذلت شرق هم نخواهیم رفت و موشک را خودمان می­ سازیم و این شما هستید که باید برای تهیه آن از ما، باید توی صف بایستید. این حرف را زد و جلسه را ترک کرد.

محمد طهرانی مقدم با بیان اینکه حاج حسن هر زمان در کار به مشکل بر می­ خورد به پابوس حضرت رضا(ع) می­ آمد تأکید کرد: او با بهره ­گیری از پتانسیل نخبگان و ظرفیت داخلی بدون آنکه منتظر اجنبی و بیگانه باشد در شدّت و حِدّت تحریم ­ها، کشور را به جایی رساند که ایران اسلامی به ششمین قدرت موشکی جهان تبدیل شد. امروز اگر مسئولین ما این روش مدیریتی را در عرصه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ پیاده کنند و به جوانان اعتماد داشته باشند و به این درک برسند که جوانان می ­توانند در این حوزه ها نیز موفق خواهند بود.

وی در پایان گفت: اگر علم را با تفکر بسیجی توسعه دهیم به دانشمندان برجسته تبدیل خواهیم شد و آن زمان است که کشور را به اقتدار خواهیم رساند ولی اگر علم بدون تفکر بسیجی و بدون توجه به ارزشها اوج بگیرد به کشوری تبدیل خواهیم شد که نیم خور غربی­ ها را استفاده می­ کنیم.

در ابتدای این مراسم، مستند مردی با آرزوهای دور برد که به تلاش­ ها و فعالیت­ های سردار شهید طهرانی مقدم در حوزه موشکی پرداخته است اکران شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار