سردار انصاری:

مدافعان حرم مانع ضربه به اسلام شدند/ شهید «زین الدین» قهرمان فراملی است

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نظام سلطه قصد براندازی اسلام را داشت، ولی مدافعان حرم، نگذاشتند اسلام از بین برود.
کد خبر: ۲۱۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ - 16November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سردار محسن انصاری» قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، افزود: پیام اربعین ظلم ستیزی، عدالت جویی، نفی استکبار و نفی بی عدالتی است، فرزندان شما رسالت حسینی را دنبال کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شهدای مدافع حرم که ایشان را اولیاء الهی خواندند، افزود: والدین این شهدا افتخار کنند که اولیاء الهی را در دامان خویش پرورش دادند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: امروز بزرگ‌ترین حماسه سیاسی و عبادی جهان در روز اربعین در کربلا با حضور میلیون‌ها مسلمان روی می‌دهد و این حضور میلیونی از برکت خون‌های پاک شهدای شما محقق شده است. شما بازماندگان شهدا بدانید اگر فرزندان شما که همگی نام مبارک حسین را دارند با تکفیری‌ها مقابله نمی‌کردند، این اجتماع ۲۵ میلیونی مسلمانان امروز شکل نمی‌گرفت.

انصاری اضافه کرد: شهدا رسالت حسینی بر دوش داشتند و بازماندگانشان رسالت زینبی و باید پیام شهدا را منتقل سازند، خوشحال باشید که ثمره خون فرزندانتان را در سوریه و ان شاء الله بزودی در آینده در نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم دید.

در پایان این مراسم از ۱۰ خانواده معظم شهدای مدافع حرم از تیپ زینبیون و فاطمیون که شهدایشان روز پنج شنبه ۲۰ آبان ماه در آغوش مردم شهید پرور قم تشییع شدند، تجلیل بعمل آمد.

قائم مقام بنیاد شهید وامور ایثارگران همچنین در نشست با معتمدین معین استان گفت: عنصر ایمان وعشق به خدا علت اصلی موفقیت و تداوم شبکه معتمدین معین ایثارگران در سراسر کشور است. این شبکه امروز کاراترین و پویاترین تشکل اجتماعی با ۱۳ هزار عضو در کشور بعد از یک دهه محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز دشمن تلاش دارد تا همگان بحث حماسه‌های دوران دفاع مقدس را به فراموش بسپارند و اگر در این عرصه نیز موفق نشود آن را به انحراف بکشاند. معتمدین معین سربازان جنگ نرم هستند و باید در این عرصه نیز نقش ارزنده ای را در جلوگیری از فراموشی حماسه‌ها ایفا کنند.

سردار انصاری تأکید کرد: نقش معتمدین معین در جلوگیری از این فراموشی نقش ارزنده ای است، نقش روحانیون معتمد معین با توجه به جایگاه روحانیت و نفوذ کلام ایشان در بین مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و قم کانون روحانیون و مؤثر در این عرصه می‌باشد.

وی همچنین در دیدار با اعضای شورای معاونان و مدیران بنیاد استان قم اشتغال، درمان، شبکه‌های اجتماعی و پیشیگری از آسیب‌ها، فضای مجازی و رسیدگی به خانواده مدافعان حرم را از اولویت‌های بنیاد ذکرکرد و افزودبا روحیه جهادی می‌توان کمبودها را جبران کرد و خدمت رسانی به ایثارگران را تداوم بخشید و زمینه رضایت مندی ایشان را فراهم نمود. حفظ این روحیه جهادی و انقلابی و زنده نگه داشتن یاد شهدا تضمین کننده تداوم انقلاب اسلامی است

فعالیت ۲۰۸ معتمد معین در قم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه اظهار داشت: اجرای موفقیت آمیز طرح سپاس برای بیش از ۱۶ هزار خانواده در سال گذشته که در ۸۹۰۰ دیدار مراجع عظام، علما، مسوولان ملی، وزرا، ائمه جمعه، استاندار، دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند وبا این اقدام گامی در جهت حل مسائل خانواده‌ها برداشته شد.

سردار سید جواد هاشمی با اشاره به فعالیت ۲۰۸ معتمد معین در قم گفت: در استان قم شبکه همیار با ۱۳۶ عضو در ۹۶ گروه که سال گذشته ۳۳ درصد دیدارها را عهده دار بوده است، شبکه همیار سالمندان چهار عضو از سطوح دکترا با هفت عنوان فعالیت، شبکه روحانیون با پنج عضو فعالیت (۱۸۰۰ طلبه در استان قم مشغول به تحصیل هستند)، شبکه پزشکان، شبکه فرهنگیان، حقوقدانان و خیرین از دیگر شبکه‌های فعال معتمدین معین می‌باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد شهدای مدافع حرم در قم به ۲۳۵ شهید رسیده و بنیاد قم پوشش بیش از ۱۶۰۰ نفر از خانواده شهدای اتباع از دوران دفاع مقدس و مدافع حرم را برعهده دارد.

شهید زین الدین قهرمانی ملی و بلکه فراملی و مایه افتخار است

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ادامه سفر یکروزه به استان قم و در آستانه برگزاری یادواره سردار پاسدار شهید مهدی زین الدین و شش هزار شهید استان قم از مادر معظم شهیدان زین الدین در قم دیدار کرد.

سردار انصاری در این دیدار که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام شد تأکید کرد: سردار مهدی زین الدین از افتخارات ملی هستند و نقش ارزنده ای را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

وی ادامه داد: ایشان پس از شهادت نیز الگوی ایمانی، رفتاری، اخلاقی، مجاهدت و کوشش برای ایثارگران بودند، شخصیت شهید زین الدین شخصیتی ملی و بلکه فراملی است، دنیا امروز تلاش می‌کند تا برای خود شخصیت‌های ملی پوشالی بسازد در حالیکه ما این شخصیت‌های ملی را داریم، این‌ها افتخارات ما هستند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: این قهرمانان ملی الگوهای دفاع مقدس و بعد از دفاع هستند و امروز شهدای مدافع حرم از شهدای دفاع مقدس الگو گیری می‌کنند. اگر امروز شهیدی بعد از ۶۵ روز از عروسی‌اش به مقابله با دشمنان اسلام می‌رود. این درس ایثار و شهادت را از همان شهدا گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز نباید فقط به نام بسنده کرد، راه این عزیزان و تفکرات ایشان، مدیریت جهادی و اخلاق و منش این قهرمانان ملی باید الگو سازی شود، زنده بودن انقلاب با زنده بود ن یاد شهدا محقق می‌شود.

انصاری افزود: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در کنار زنده بودن حماسه‌ها و حماسه آفرینان است و تمام تلاش بنیاد شهید نیز در راستای تحقق همین منظور می‌باشد.

تأکید بر تقویت برنامه‌های بنیاد شهید در حوزه فرهنگی

مادر شهید زین الدین نیز در این دیدار ضمن قدردانی از سردار انصاری و مدیرکل بنیاد استان به جهت تلاش در راستای زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا، افزود: آقا مهدی قبل از انقلاب هم یک مجاهد بود و ایثار و از خود گذشتگی او محدود به دوران دفاع مقدس نمی‌شود. مهدی از نخبگان بود و در ۱۶ سالگی مدرک دیپلم را اخذ کرد، وی بدلیل عدم امضای عضویت در حزب رستاخیز از مدرسه اخراج شد و رشته خود را عوض کرد و تنها در یکسال در رشته طبیعی توانست فار غ التحصیل شود. آقا مهدی رتبه چهارم پزشکی را در دانشگاه شیراز کسب کرد، اما بدلیل تبعید پدر ادامه رسالت ایشان را دنبال کرد و به قول خودش سنگر پدر را حفظ کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهدا زنده‌اند بیان داشت: آن‌ها ناظر بر اعمال ما هستند و بازماندگان شهدا نیز زینب گونه باید ادامه دهنده راه شهدا باشند.

مادرشهید زین الدین همچنین بر تقویت برنامه‌های بنیاد شهید در حوزه فرهنگی برای نسل ایثارگر نیز تأکید کرد.

قائم مقام بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور همچنین در این سفر یکروزه با استاندار قم دیدار کرد. در این دیدار در خصوص مباحثی چون شهدای مدافع حرم، ساماندهی گلزارها، مرکز توانبخشی ایثار، تأمین زمین مسکن ایثارگران، اشتغال فرزندان شهدا گفت و گو صورت گرفت.

همچنین سردار انصاری در ادامه این دیدار با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به مقام شامخ شهدای استان قم ادای احترام نمود.

منبع: قم پرس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار