سردار ملکی در همایش« از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» مطرح کرد؛

ضرورت تبیین دفاع مقدس، آزادسازی و بازسازی سوسنگرد در جامعه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بر ضرورت تبیین دفاع مقدس و آزادسازی سوسنگرد در جامعه تأکید کرد و گفت: این ارزش ها باید همواره در جامعه جاری و ساری باشد تا فرزندان ما با ارزش‌ها و دفاع جانانه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.
کد خبر: ۲۱۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ - 16November 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، پیش از ظهر امروز با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس استان مازندران همایش«از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در در سالن بصیرت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بهشهر برگزار شد.

سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامی داشت 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد و با تسلیت اربعین حسینی، حضور آیت‌الله سید صابر جباری امام جمعه بهشهر را در جبهه‌های حق علیه باطل و همچنین در بازسازی شهر سوسنگرد بسیار مثمر ثمر دانست و افزود:آیت‌الله جباری(ره)، امام جمعه بهشهر و آیت‌الله روحانی امام جمعه بابل و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری از مؤثرین عوامل در بازسازی سوسنگرد بودند که با کمک‌های مختلف مردمی نقش به‌سزایی در این مهم ایفا کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، علاوه بر رزمندگان و رشادت‌های آنان در این آزادسازی، از نقش مهم و سرنوشت ساز روحانیون و کمک‌های مردمی یاد کرد و یادآور شد: آیت‌الله جباری در طول جنگ 19 بار به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد.

وی حضور روحانیت را در کنار رزمندگان، نقطه قوت دفاع مقدس و همچنین نقطه امیدی برای رزمندگان دانست و بیان کرد: رزمندگان ما در میادین نبرد درس معنویت و دینداری را از علما و روحانیت آموخته و باورهای خود را تقویت می‌کردند و با عزمی راسخ به دفاع از میهن می‌پرداختند.

سردار ملکی با اعلام اینکه استان مازندران، 32 شهید در آزادسازی سوسنگرد تقدیم کرده است، گفت: نباید از نقش سرداران و فرماندهان شهیدی مانند سردار شهید حسین بهرامی در عملیات آزادسازی سوسنگرد غافل شد و نباید بگذاریم این ارزش‌ها از بین برود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه شاید در برخی از موارد برای بیان ارزش‌های دفاع مقدس کوتاهی شده باشد، خاطرنشان کرد: ارزش‌های دفاع مقدس، پشتوانه‌های محکمی برای ما و نظام ما هستند که باید حفظ شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، از نقش مهم رزمندگان بهشهری در بازسازی سوسنگرد در کنار سایر رزمندگان یاد کرد و یادآور شد: شهدای بزرگ این دیار و همچنین معماری‌های مختلف حاج عباس حسینی را نمی‌توان در بازسازی سوسنگرد از یاد برد.

وی بر ضرورت تبیین دفاع مقدس و آزادسازی سوسنگرد در جامعه تأکید کرد و بیان داشت: این ارزش ها باید همواره در جامعه جاری و ساری باشد تا فرزندان ما با ارزش‌ها و دفاع جانانه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

سردار ملکی با اشاره به برگزاری همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در شهرستان بابل، گفت: این همایش سال گذشته با محوریت آیت‌الله روحانی(ره) امام جمعه فقید این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: این همایش امسال با محوریت آیت‌الله جباری در بهشهر برگزار شد تا نقش‌آفرینی‌های مردم مازندران در سوسنگرد به همگان اطلاع‌رسانی شده و برای نسل جدید تبیین شود.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ما موظف به انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس به نسل جدید و آینده هستیم اظهار کرد: آزادسازی شهرهای سوسنگرد، خرمشهر و عملیات‌های مختلف و نقش‌آفرینی‌های رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس، ارزش‌هایی است که باید در سینه تاریخ ثبت شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها