شخصیت «شهید مدرس» در ادامه اهداف عاشورا معنا پیدا می‌کند

«حجت‌الاسلام احدی» گفت: شخصیت «شهید آیت‌الله سید حسن مدرس» در حقیقت شخصیتی است که در ادامه همان اهداف عاشورا به‌خوبی معنا پیدا می‌کند.
کد خبر: ۲۱۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ - 16November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام علی احدی» امام‌جمعه موقت کاشمر عصر امروز در جمع مدیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی و دولتی کاشمر در شورای اداری شهرستان اظهار داشت: مردم کاشمر در دهم آذرماه هرسال با برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره فردی را گرامی می‌دارند که با دیدگاه و تفکری که از قیام امام حسین(ع) گرفته بود در مقابل زورگویی‌های رضاخان ایستاد و در این راه جان خودش را تقدیم کرد.

وی با بیان این‌که امروز باگذشت 7 دهه از شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس همه‌ساله با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان استانی و کشوری مراسم باشکوهی در زیارتگاه این شهید راه حق و حقیقت برگزار می‌شود ابراز داشت: خوشبختانه با نگاهی که معمار کبیر انقلاب به شخصیت این عالم مجاهد داشتند و نیز نگاه و توجهی که مقام معظم رهبری به جایگاه این سید جلیل‌القدر دارند سال‌به‌سال این چراغ روشن‌تر، گویاتر و پیام‌های آن در راستای پیام‌های عاشورا برای دنیا مخابره می‌شود.

امام‌جمعه موقت کاشمر تأکید کرد: شخصیت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس در حقیقت شخصیتی است که در ادامه همان اهداف عاشورا به‌خوبی معنا پیدا می‌کند.

وی با تسلیت فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان خاطرنشان کرد:  هدف قیام امام حسین(ع) نجات بندگان و مردم از جهل و نادانی بود و در این راه بدون در نظر گرفتن گروه و فرقه خاصی تنها هدف بسیار عالی خیر رساندن به تمام بشریت را دنبال می‌کرد.

احدی با تأکید بر این‌که ظلم بزرگی است که نهضت عاشورا را بانام اسلام و تشیع در یک کوچه بن‌بست منحصر کنیم افزود: ما باید پیام عاشورا را یک پیام انسانی برای تمام بشریت و دنیا بدانیم؛ چراکه مخاطب امام حسین(ع) در قیام عاشورا تمام دنیا بوده است.

وی ریشه تمام بدبختی‌های بشر را در جهل دانست و تصریح کرد: هر بلایی که بر سر بشر می‌آید از جهالت است و جهل در حقیقت به دو معنای ندانستن و کاربردی نبودن این آگاهی و عدم تأثیر آن در زندگی است.

امام‌جمعه موقت کاشمر با بیان این‌که پررنگ‌تر شدن دین‌گریزی در جامعه ناشی از این است که ما نتوانسته‌ایم آن‌طور که باید به جامعه آگاهی ببخشیم گفت: فرهنگ و مکتب ائمه در حقیقت فرهنگ روشنایی، آب حیات زندگی است و اگر امروز شاهد نابسامانی در داخل هستیم باید به نوع تلقی و برداشت دین برگردیم لذا در این زمینه اصل اساسی، آگاهی دادن به مردم است چراکه هر جا آگاهی مردم بیشتر شود مردم درصحنه حضور فعال‌تری خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از ابتدای دنیا از ناآگاهی مردم بهترین استفاده‌ها را داشتند، افزود: مهم‌ترین پیامد عدم‌آگاهی هر جامعه به‌دنبال جهالت، سردرگمی پدید می‌آید و در این اوضاع گمراهی دشمن اهداف خود را عملیاتی می‌کند.

احدی با بیان این‌که در پیام‌های عاشورا به این مهم تأکید شده که هر فرد و یا امتی که راه خدا را با صداقت در زندگی و اجتماع انتخاب کند، خداوند نیز راه را بر او هموار خواهد کرد اظهار داشت: مهم‌ترین جمله در این جهت بعد از امام حسین‌(ع)، توسط حضرت زینب کبری(س) نه از منظر یک بانوی اسیر، بلکه از منظر بانویی که مجلس اسیر ایشان بود مطرح شد که فرمودند یزید هر کاری می‌خواهی انجام بده، اما به خدا قسم نخواهی توانست یاد، نام و مکتب ما را از یاد مردم ببری.

امام‌جمعه موقت کاشمر با تأکید بر اینکه حق ماندنی است و معمار کبیر انقلاب با بهره‌گیری از مکتب عاشورا و اسلام زمینه شکل‌گیری انقلابی را در کشور رقم زدند و امروز به آرزویی برای همه ملت‌های آزادی‌خواه تبدیل‌شده است یادآور شد: انقلاب ما، یک انقلاب زوری نیست؛ بلکه انقلابی است که به‌صورت شفاف اهدافش را برای جامعه بشری بیان می‌کند و در این راستا خیرخواه بشر است و هدفش در سیاست کلان آگاه‌سازی مردم است.

در پایان این جلسه از زحمات و تلاش‌های رؤسای قبلی ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رابط بنیاد ملی نخبگان در کاشمر، شهردار ریوش، راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تقدیر و رؤسای جدید به اعضای شورای اداری شهرستان معرفی شدند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار