بشار اسد:

آمریکایی‌ها به دنبال رابطه با سوریه هستند/ ایران هم پیمان ثابت قدم دمشق

رئیس جمهوری سوریه در گفتگویی با اعلام اینکه مقامات آمریکا به دنبال برقراری رابطه با سوریه هستند، گفت: ایران هم پیمان ثابت قدم دمشق است.
کد خبر: ۲۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳ - 11June 2014

آمریکایی‌ها به دنبال رابطه با سوریه هستند/ ایران هم پیمان ثابت قدم دمشق

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با روزنامه الاخبار بر ضرورت اشاعه فرهنگ گفتگو و عادت دادن مردم به گفتگو با دیگری تاکید و اعلام کرد: آشتی در حمص نتیجه توافق منطقه ای و بین المللی نبود بلکه ناشی از گفتگو میان مقاومت مردمی و افراد مسلح بود.

وی در ادامه گفت که بیش از هر وقت دیگری به این موضوع اعتقاد پیدا کرده است که مردم سوریه می توانند مرحله سیاه تاریخ این کشور را طی کنند. من از لحظه نخست آغاز بحران سوریه اطمینان داشتم که مردم به دولت و رهبری و ارتش سوریه اعتماد داد.

بشار اسد خاطرنشان کرد: انتخابات اخیر سوریه ثابت کرد که شهروندان سوری با وجود تروریسم و توطئه های خارجی تغییر نکرده اند. "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه حامی سوریه بوده است و خواهد بود زیرا این موضوع را درک کرده است که حوادث سوریه ناشی از خشم مردمی نیست بلکه خواست کشورهای خارجی برای نابودی سوریه است.

رئیس جمهوری سوریه افزود: حمایت روسیه از سوریه تنها برای تقویت ائتلاف میان دو کشور نیست بلکه برای تغییر موازنه در نظام جهانی است موازنه ای که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تا انتخاب پوتین از بین رفته بود.

بشار اسد درباره هم پیمان ایران با سوریه نیز گفت: هم پیمان ایران این موضوع را درک می کند که جنگ علیه سوریه این کشور را نیز هدف قرار می دهد زیرا چنین جنگی تمامی پیروان خط مقاومت و حامیان آنها را هدف قرار می دهد. هم پیمانی ایران در قبال سوریه تغییر نخواهد کرد و ایران بیشتر از آنچه که دیگران فکر می کنند در موضع خود در قبال سوریه استوار و ثابت قدم است.

وی تصریح کرد: آمریکا و غرب هستند که نشانه های تغییر در آنها آشکار شده است. تروریسم اکنون در این کشورها نفوذ کرده است به عنوان مثال یک آمریکایی خود را در اراضی سوریه منفجر کرده است و یک فرانسوی مراکشی الاصل نیز یک یهودی را در کلیسای بروکسل به قتل رسانده است.

بشار اسد در ادامه گفت: غرب هرگز نمی تواند برای تغییر معادله بیشتر از آنچه تاکنون انجام داده است کاری بکند، [آمریکایی ها] از سلاح های مرگبار و غیر مرگبار برای تروریست ها در سوریه سخن می گویند و حال آنکه همه این سلاح ها از جمله موشک های ضد هواپیما از گذشته تاکنون در اختیار گروه های مسلح و تروریستی در سوریه قرار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مقامات فعلی و سابق آمریکا تلاش می کنند با ما ارتباط برقرار کنند اما به دلیل فشار لابی های این کشور جرأت انجام این کار را ندارند. آمریکایی ها ثابت کردند با وجود آنکه به همراه دیگر کشورهای غربی در توطئه ضد سوری نقش دارند اما از فرانسوی ها عاقل تر هستند. به نظر می رسد مسائل مالی و قراردادهای امضا شده این کشور با عربستان سعودی یکی از دلایل مواضع افراطی پاریس علیه دمشق است.

بشار اسد در پایان گفت: هر کسی که علیه سوریه توطئه می کند کنار می رود و سوریه باقی خواهد ماند و با کمک ارتش و ملت خود پیروز خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار