سردار مهری خبر داد؛

تمرکز پليس فرودگاه بر تشديد اقدامات حفاظتی و امنيتی در ایام اربعین حسینی

رییس پليس فرودگاه‌های كشور با اشاره به فعالسازی و افزايش ايستگاه‌های بازرسی دائم و موقت در فردوگاه‌ها در ایام اربعین حسینی، گفت: تمرکز پليس فرودگاه بر تشديد اقدامات حفاظتی و امنيتی است و در اين ايام مورد مشکوکی گزارش نشده است.
کد خبر: ۲۱۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ - 19November 2016
تمرکز پليس فرودگاه بر تشديد اقدامات حفاظتی و امنيتی در ایام اربعین حسینیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسن مهری» رییس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به تردد برخی زائران عتبات عاليات از مرز هوايی، اظهار کرد: پليس فرودگاه در راستای برگزاری مراسم بزرگ و معنوی اربعين با تمام ظرفيت برای برقراری نظم و امنيت در فرودگاه‌ها و خدمات‌دهی شايسته به زوار اقدام می‌کند.

وی با بيان اينکه 13 فرودگاه در عمليات اربعين مشارکت دارند، افزود: فرودگاه‌هايی چون امام خمینی(ره)، اصفهان، تبريز، يزد، اردبيل، آبادان، ايلام، کرمان، گرگان، ساری و... درگير اين ماموريت مهم هستند.

ریيس پليس فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: در اين ايام برای اولين بار از فرودگاه ايلام به نجف پرواز مستقيم انجام شد و اين مهم با ارائه خدمات اتنظامی به زوار همراه بود.

اين مقام ارشد انتظامی با اشاره به تمهيدات پليس فرودگاه در راستای خدمات دهی شايسته به زوار عنوان کرد: در اين ايام برخی از فرودگاه‌ها کمتر با عمليات‌های پروازی درگير بودند بنابر اين تصميم گرفتيم از اين فرودگاه‌ها به مراکزی که پرواز مستقيم به سرزمين عتبات انجام می‌شود و درگير عمليات‌های پروازی بيشتری هستند، نيروی کمکی تزريق کنيم.

وی ادامه داد: در آغازين روزهای خروج مسافران از کشور به سمت عتبات، به دليل اينکه اين ترددها متمرکزتر بود پليس فرودگاه برنامه‌ای جهت بدرقه زوار تدارک ديد.

سردار مهری با بيان اينکه بخش اعظمي از نيروهای کمکی به فرودگاه‌های آبادان و اهواز تزريق شد، گفت: بيشترين حجم عمليات‌های پروازی در فرودگاه امام خمینی(ره) در حال انجام است، به طوری که در اين فرودگاه 35 تا 40 پرواز به سمت سرزمين عتبات عاليات صورت گرفت.

** توصيه فرمانده پليس فرودگاه‌های کشور به زائران اربعين

وی با بيان اينکه عمليات رفت زوار همچنان ادامه دارد، گفت: موج بازگشت مسافران نيز از 48 ساعت گذشته آغاز شده است و در راستای خدمات‌دهی هم زمان با بازگشت مسافران نيز تمهيدات ويژه‌ای پيش بينی شده است.

اين مقام عالی انتظامي با توصيه به زوار خاطرنشان کرد: در نگهداری مدارک زيارتی اعم از گذرنامه، ويزا و بليت، نهايت دقت را داشته باشند و از اعتماد به افراد ناشناس جدا خودداری کنند، از تاکسي‌های مصوب فرودگاه براي تردد استفاده کنند و از اعتماد به افرادی که به عنوان «مسافرکش» در اطراف فرودگاه تردد دارند، پرهيز کنند.

وی با بيان اينکه خريد بليت از آژانس‌های معتبر و مجوزدار اولين اقدام در جهت آسودگي خاطر است، افزود: با تشديد اقدامات انتظامی و هوشياری پليس فرودگاه خوشبختانه در اين ايام مورد مشکوکی گزارش نشده است.

فرمانده پليس فرودگاه‌های کشور به تجهيز فرودگاه‌ها به دوربين‌های مجهز اشاره کرد و افزود: در مواردی جابجايی چمدان يا ساک‌های مسافری نيز گزارش شد که با بررسی توسط دوربين‌های مدار بسته موضوع حل شد.

وی با اشاره به تمرکز پليس فرودگاه بر تقويت ايستگاه‌های بازرسی گفت: در اين راستا علاوه بر راه اندازی و فعال سازی ايستگاه‌های بازرسی دائم و موقت، نيروهای مجرب و حرفه‌ای در ورودی و خروجی فرودگاه‌ها براي کنترل ترددها به کارگيری شده‌اند.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار