قسمت سوم از گزارش از سفر اربعین

حسین مقصد نیست...

کاروان اصحاب رسانه استان فارس بعد از نجف و کوفه به شهر کاظمین رفته و بارگاه ملکوتی امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) را زیارت کردند.
کد خبر: ۲۱۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶ - 20November 2016

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کاظمین، کاروان اصحاب رسانه استان فارس که امسال تصمیم گرفتند به عنوان سیاهی لشگر کاروان بانوی کربلا حضرت زینب (س) در پیادهروی بزرگ اربعین شرکت کنند بعد از وداع با نجف و کوفه وارد شهر کاظمین شدند.

شهری که به خاطر عدم امنیت سر هر کوچه آن بازرسی قرار دارد و اولین چیزی که توجه آدم را جلب میکند سیمهای در همتنیده برق است، اما مردمی مهربان و خونگرم دارد که غربت این شهر را قابل تحمل می‌کند.

کاظمین شهری است که تنها یک دلیل برای پذیرش سالانه میلیون نفر از سراسر جهان دارد و آن هم حرم امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) است وگرنه هیچ گونه جذابیت دیگری ندارد.

در کاظمین خانوادهای مهمان ما بودند که از ابتدای محرم روزانه مهمان دهها نفر از زایران اهل بیت هستند و این میزبانی را افتخار خود میدانند.

در حرم اهل بیت(ع) در کاظمین تازه غربت اهل بیت(ع) را درک میکنی و به یاد غربت این خاندان در بقیع میافتی و غربت آخرین فرزند از این خانواده که بیش از هزار سال در انتظار ظهور مانده است.

در صحن امامان کاظمین کبوترها به آرامی زندگی میکردند و این فضا را معنوی‌تر می‌کرد.

کاروان اصحاب رسانه بعد از وداع با دو گنبد به سمت کربلا رهسپار شدند تا سفر عشق خود را کامل کنند.

لازم به توضیح است به دلیل بسته شدن راههای سامرا و عدم امنیت در این شهر، از زیارت حرم عسگرین محروم ماندیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار