با حضور مشاور مقام معظم رهبری صورت می گیرد؛

برگزاری یادواره 505 شهید شهرستان چالوس و کلاردشت در روز 28 صفر

امام جمعه چالوس گفت: یادواره 505 شهید شهرستان چالوس و کلاردشت در هشت آذرماه امسال مصادف با روز وفات پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در مسجد جامع این شهرستان و با حضور مشاور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۱۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ - 21November 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران،حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری امام جمعه چالوس ظهر امروز در جلسه برگزاری یادواره شهدای این شهرستان با اشاره به اینکه یادواره 505 تن از شهدای دفاع مقدس  شهرستان چالوس و کلاردشت در سال 90 برگزار شد، اظهار کرد: چند سال این یادواره به تأخیر افتاده بود اما امسال با برنامه‌ریزی ستاد یادواره در این مقطع زمانی خاص و حساس برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه یادواره شهدای شهرستان چالوس امسال در سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود، افزود: برگزاری یادواره شهدا فرهنگ و سنتی است که از یادواره شهدای کربلا و اربعین ابا عبدالله‌الحسین به‌ ما رسیده است.

امام جمعه چالوس برگزاری یادواره شهدای کربلا را سبب زنده ماندن حماسه و هدف ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) دانست و تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا سبب بیداری مردم، عموم جامعه چه پیروان و شیعیان و چه کسانی که ارتباط اعتقادی ندارند شده است.

وی به برگزاری یادواره شهدای کربلا در عراق با عنوان زیارت اربعین و پیاده‌روی و گردهمایی بزرگ اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: در این‌ روز بیش از 20 میلیون نفر از سراسر جهان حضور پیدا کردند که بدون شک این امر تأثیرات خود را در افکار، اعتقادات و توجهات مردم نسبت به اهداف والای شهدا و شهیدان کربلا می‌شود.

حجت الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه هدف از برگزاری یادواره شهدا در حقیقت گرامی‌داشت یاد شهدای کشور، انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی ما نیز است، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یاد شهدا باید گرامی داشته شود بنابراین یادواره شهدا در حقیقت تکریم یاد شهدا و آشنایی با اهداف و سیره شهدا دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا توجه به هویت و ریشه فکری، فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی مردم دارد، تصریح کرد: با این اقدام خانواده‌ها، جوان‌ها و نسل جدید انقلاب پی می‌برند که نسل گذشته برای حفظ مرز و بوم، اعتقادات و جلوگیری از واردات افکار انحرافی و تجاوز و ظلم به مملکت جان خود را فدا کردند.

امام جمعه چالوس با تأکید بر اینکه جوان‌های نسل فعلی  باید این دستاورد را حفظ کنند، خاطر‌نشان کرد: یادواره‌های شهدا علاوه بر پیام‌هایی که برای دشمنان دارد و اینکه ملت وارث چنین جوانمردی‌هایی هستند که حاضر شدند برای حفظ و دفاع از ناموس جان و هستی خود را از دست بدهند.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از شهدا از موقعیت‌های شغلی خوبی نیز برخوردار بودند، افزود: اینها با در خطر انداختن جان خود سبب شدند تا دشمن فکر تجاوز و نگاه چپ به ملت و کشور ما را از سر خود به‌در کند.

امام جمعه چالوس عنوان کرد: باید خاطرات شهدا بازگو شود و با تبیین فداکاری‌های آنها تبیین شود و مردم وظیفه خود را نسبت به حفظ و نگهداری خون شهدا و حفظ مملکت ادا کنند.

یادآور می شود یادواره شهدای شهرستان چالوس در هشت آذرماه امسال مصادف با روز وفات پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در مسجد جامع این شهرستان و با حضور سردار سید یحیی صفوی مشاور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار