رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه

کشف گور یک دسته جمعی دیگر در موصل؛ انهدام یک تیم عملیات تروریستی و دو خودروی بمب گذاری شده داعش؛ پیشنهاد جدید بغداد برای اوپک و درخواست عراق مبنی بر عذرخواهی روزنامه عربستانی الشرق الاوسط؛ از خبرهای مهم روز دوشنبه این کشور است.
کد خبر: ۲۱۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ - 21November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نیروهای عراقی یک گور دسته جمعی دیگر در منطقه حمام العلیل واقع در جنوب موصل را کشف کردند.

سعد معن' سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که در این گور دسته جمعی اجساد یکصد نفر با دست و پای بسته و آثار ضرب و شتم بر روی بدن آن ها پیدا شده است.

** بر اثر انفجار بمبی در جنوب شرقی بغداد در منطقه مدائن و در نزدیکی یک ورزشگاه محلی دستکم سه نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

** سرویس اطلاعات عراق از شناسایی و انهدام یک تیم تروریستی توسط نیروهای عراقی خبر داد که گویا این گروه تکفیری قصد داشته زائرین اربعین حسینی را هدف قرار دهد.

** حیدر العبادی' نخست وزیر عراق گفت که نیروهای عراقی به زودی پرچم عراق را در مرکز موصل به اهتزاز در خواهند آورد.
 
العبادی در پیامی تلویزیونی به مناسبت اربعین حسینی که از شبکه دولتی عراق پخش شد، تاکید کرد که هرگز به داعش اجازه بازگشت به مناطق آزاد شده را نخواهیم داد.

** سامی العریدی' از فرماندهان یگان های ویژه عراق ضمن اشاره به کشف و خنثی سازی دو حمله انتحاری گروه تروریستی داعش در شرق موصل، گفت که نیروهای تحت امرش که در شرق موصل با گروه تروریستی داعش می جنگند، گروه بندی شده و در حال تجسس خانه به خانه برای شناسایی خودروهایی هستند که داعش قصد دارد از آن برای بمب گذاری های انتحاری استفاده کند.

** وزارت نفت عراق امروز اعلام کرد که 'علی اللعیبی' وزیر نفت این کشور در جلسه آتی اوپک در پایان ماه میلادی جاری پیشنهادی را در جهت اجرای توافق این نهاد و تقویت قیمت نفت ارائه خواهد کرد.
محتوای بیانیه وزارت نفت عراق حاکی از آن است که بغداد در کاهش میزان تولید مشارکت نخواهد داشت.

** بغداد خواهان عذرخواهی روزنامه الشرق الاوسط عربستان به خاطر چاپ مطالب توهین آمیز علیه مردم عراق شد.

روزنامه الشرق الاوسط در مطلبی جعلی به نقل از سازمان بهداشت جهانی نوشته بود: این سازمان نسبت به بارداری های نامشروع در کربلا هشدار داده است.
 
در بیانیه مطبوعاتی این دفتر از روزنامه الشرق الاوسط و تامین کنندگان مالی آن خواسته شده به خاطر انتشار مطلب دروغی که توسط سازمان بهداشت جهانی نیز تکذیب شد٬ از مردم عراق عذرخواهی و از انتشار اخبار گمراه کننده و تحریک آمیز اجتناب کنند، در عین حال عراق حق برخورد قانونی با این رسانه را برابر اصول و موازین حقوقی برای خود محفوظ می داند.
 
سازمان بهداشت جهانی نیز با صدور بیانیه ای رسمی ضمن تکذیب ادعای روزنامه سعودی الشرق الاوسط در توهین و اهانت به عفت زنان عراقی، انتشار چنین گزارش هایی را مغایر با اصول این سازمان دانست.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها