برگزاری یادواره شهدای دانش آموز هنرستان شهید مطهری اردکان + تصاویر

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و هفته بسیج، یادواره شهدای دانش آموز هنرستان فنی شهید مطهری اردکان برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ - 22November 2016

به گزارش دفاع پرس از یزد، به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی (علیه السلام) و هفته بسیج مستضعفین، یادواره شهدای دانش آموز هنرستان فنی شهید مطهری به همراه یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در سخنانی به بیان اهمیت اربعین در احادیث و کلام ائمه پرداخت و اجتماع بزرگ زائران اربعین را نه تنها یک کار معنوی و سفارش شده از سوی اهل بیت (علیه السلام) عنوان کرد بلکه آن را یک حماسه بی نظیر و یک اجتماع بزرگی که خار چشم دشمنان شده است دانست.


وی گفت: اگر پنجاه نفر در یک خیابانی سر و صدا کنند شبکه های ماهواره ای و لنز دوربین های آنها فوراً فیلم آن را پخش می کنند اما گویا امروز لنز دوربین آن ها تار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر ضمن یادآوری سابقه دشمنی استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: ما آمریکا را مستکبر می دانیم و اگر روزی آمریکا دست از خوی استکباری خود بردارد با او کنار می آییم و اگر دست برندارد وظیفه خود می دانیم که طبق آیات قرآن کریم در مقابل مستکبر بایستیم.

وی با اشاره به آیه شریفه 65 سوره مبارکه انفال درخصوص استقامت در مقابل زورگویان و مستکبران عالم گفت: اگر در مقابل مستکبرین عالم با عده کمی استقامت کردید ما شما را بر تعداد زیادی از آن ها غلبه خواهیم داد در صورتی که صابر باشید و دست از مقاومت برندارید.

در ادامه مراسم احمد هژبری یکی از آزادگان و رزمندگان جنگ تحمیلی، ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: امروز عده ای به دنبال این هستند که به همه القاء کنند که آمریکا دشمن ما نیست و شرم دارند از این که پا روی پرچمش بگذارند و حتی شعار مرگ بر آمریکا بدهند آنها می گویند سازش با آمریکا باعث می شود مشکلات کشور ما حل بشود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردکان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء بویژه سردار شهید عاصی زاده به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت

محمد اشرفیان گفت: جایگاه والای شهداء و نقش آنان در امنیت و پیشرفت کنونی و ثبات کشور در منطقه انکار ناپذیر است.

در ابتدای این یادواره، ناصر فتوحی مدیر هنرستان شهید مطهری ضمن عرض خیر مقدم به کلیه حضار گزارش مختصری پیرامون هنرستان ارائه کرد.

عزاداری و سینه زنی در سوگ اربعین امام حسین (علیه السلام) و یارانش توسط حجت الاسلام واحدیان از دیگر برنامه های این یادواره بود.

لازم به ذکر است که این مراسم با حضور جمعی از مسئولین شهرستان ، مسئولین سازمان بسیج دانش آموزی استان و خانواده معظم شهداء و ایثارگران در هنرستان فنی شهید مطهری اردکان برگزار شد.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها