لبنان در اطراف اردوگاه آوارگان فلسطینی دیوار می‌سازد

منابع در شهر صیدا در لبنان از آغاز احداث دیواری بتنی با ارتفاع چهار متر در اطراف اردوگاه عین الحلوة برای آوارگان فلسطینی خبر دادند که حدود ۷۰ هزار نفر در آن اقامت دارند.
کد خبر: ۲۱۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ - 22November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، این منابع به شبکه العربیه گفتند، ساخت این دیوار یک سال و سه ماه طول خواهد کشید و تحت نظارت افسران ارتش لبنان خواهد بود.
 
براساس اظهارات منابع مذکور، هدف از احداث این دیوار کنترل ورود و خروج از اردوگاه و تنگ کردن عرصه بر مظنونان یا افرادی است که قصد انجام اقدامات تروریستی را دارند به ویژه اینکه کاروان‌های سازمان ملل روزانه از جاده بین‌المللی کشیده شده به جنوب لبنان استفاده می‌کنند که از کنار این اردوگاه می‌گذرد.
 
رسانه‌ها قبلا به نقل از مسئولان داخل اردوگاه گزارش داده بودند که این دیوار با موافقت بین آنها و مقامات لبنانی ساخته می‌شود، در حالی که این مساله بحث و جدلی را در بین رسانه‌ها به راه انداخته است، بعضی‌ها آن را شبیه به دیوار تفکیک نژادی در کرانه باختری که اسرائیل آن را ساخته می‌دانند، این دیوار عبارت است از دیواری بلند که اسرائیل در کرانه باختری، نزدیک به خط سبز ساخته است و هدف از منع ورود ساکنان کرانه باختری به سرزمین اشغالی یا شهرک‌های اسرائیلی نزدک خط سبز است.
 
منبع:ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار