دریادار سیاری در گردهمایی فرماندهان نداجا:

ناو «خارک» در آینده نزدیک عرض اقیانوس اطلس را طی می‌کند

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه نداجا تلاش می‌کند تا به نیرویی در شأن ملت ایران تبدیل شود، گفت: در آینده نه‌چندان دور عرض اقیانوس اطلس را با ناو «خارک» طی خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۱۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ - 26November 2016
ناو «خارک» در آینده نزدیک عرض اقیانوس اطلس را طی می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گردهمایی فرماندهان این نیرو که در ستاد فرماندهی نداجا در حال برگزاری است، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نیرو در سال‌جاری اظهار داشت: نیروی دریایی تلاش می‌کند تا به نیرویی در شأن ملت ایران تبدیل شده و به‌واقع مظهر اقتدار ملت ایران در عرصه دریاها باشد.

وی افزود: نیروی دریایی تاکنون در عرصه آموزش، تربیت نیروی انسانی، اقدامات مهندسی، ایجاد زیرساخت‌های سواحل مکران، تسلط ارتباطی، آماد و ارتقای توان رزمی در ابعاد مختلف و حفاظت از مرزهای آبی گام‌های مناسبی برداشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه گفت:‌ این نیرو تا کنون 49 ناوگروه را به آب‌های آزاد ارسال کرده و توانسته است برای نخستین بار به اقیانوس اطلس برود و امنیت را در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند برقرار کند.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ نیروی دریایی تا کنون 3هزار و 800 کشتی تجاری و نفتکش را در مناطق خطر اسکورت کرده و امنیت خطوط مواصلاتی را برقرار کرده‌ است.
 
دریادار سیاری با بیان اینکه اگرچه سخنگوی پنتاگون بر روی نقشه گفته که ایرانیان نمی‌توانند 9هزار و 500 مایل دریایی را طی کنند و به اقیانوس اطلس برسند، گفت: در آینده نه‌چندان دور عرض اقیانوس اطلس را با ناو خارک طی خواهیم کرد. 
 
انتهای پیام/ 221 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار