سردار دهقان در جمع خبرنگاران:

خرید جنگنده «سوخو 30» در دستور کار وزارت دفاع است/ تروریست‌ها را ریشه‌کن می‌کنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما به دنبال ریشه‌کن کردن گروهک‌های تروریستی هستیم و از عراق و سوریه در این رابطه حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۲۱۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ - 26November 2016
خرید جنگنده «سوخو 30» در دستور کار وزارت دفاع است/ تروریست را ریشه‌کن می‌کنیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین دهقان» وزیر دفاع در حاشیه گردهمایی بسیجیان وزارت دفاع، در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه خرید جنگنده «سوخو 30» در دستور کار وزارت دفاع است، اظهار داشت: ما برای تامین نیازهای دفاعی خود به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی با هر مرجعی که قادر به تامین آن باشد، مذاکره خواهیم کرد.
 
وی افزود: ما با هر طرفی که برای تامین اقلام مورد نیازمان مذاکره می‌کنیم، به آن‌ها اعلام می‌کنیم که ما صرفا یک خریدار نیستیم؛ بلکه زیرساخت‌های صنعتی ما در حدی است که می‌تواند با آن‌ها در بحث طراحی مشارکت کند و اینگونه نیست که دیگر کشورها ما را به عنوان یک بازار ببینند.
 
وزیر دفاع ادامه داد: این را طرف‌های مذاکره نیز پذیرفتند؛ هم کسانی که از روسیه با آنان مذاکره کردیم و هم دیگر کشورها. آنان از تجهیزات دفاعی ما بازدید کرده‌اند و به این اذعان دارند که توانمندی ما در حد قابل قبولی است و ایران می‌تواند در طراحی تجهیزات دفاعی شریک آن‌ها باشد. 
 
سردار دهقان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان استفاده مجدد روسیه از پایگاه شهید نوژه همدان عنوان کرد: در حمایت و پشتیبانی از دولت قانونی سوریه و نیازهایی که اعلام می‌کند، با دوستان روسی همکاری خواهیم داشت.
 
وی افزود: با رصد شرایط میدانی اقداماتی انجام می‌دهیم و اگر نیاز باشد پشتیبانی از عملیات در میدان داشته باشیم، آن موقع تصمیم می‌گیریم.
 
وزیر دفاع همچنین در پاسخ به سوالی درباره مبارزه با تروریست‌ها در عراق و سوریه خاطرنشان کرد: ما به دنبال ریشه‌کن کردن گروهک‌های تروریستی هستیم و از عراق و سوریه در این رابطه حمایت می‌کنیم. اما پاکسازی کامل این کشورها بستگی به میزان حضور تروریست‌ها در میان مردم دارد.
 
سردار دهقان ادامه داد: بعد از این عملیات‌ها در موصل و حلب، دیگر تروریست‌ها آن انسجام سابق را نخواهند داشت.
 
وی با اشاره به حادثه تروریستی چند روز پیش در «حله» عراق که منجر به شهادت جمعی از زوار ایرانی شد، گفت: ما از دولت عراق می‌خواهیم این موضوع را پیگیری و با عامل آن برخورد کند.
 
وزیر دفاع درباره سفر اخیر همتای چینی خود به ایران نیز بیان کرد: ما با چینی‌ها توافقنامه‌ای با عنوان توافق بین دولتی امضا و همکاری‌های دفاعی و صنعتی را در آن پیش‌بینی کردیم.
 
سردار دهقان همچنین درخصوص تاثیر اقدامات آتی رییس جمهور جدید آمریکا بر منطقه عنوان کرد: فرقی نمی‌کند که چه کسی در آمریکا روی کار بیاید، آمریکایی‌ها به دنبال منافع خود در منطقه هستند و فقط ممکن است روش‌ها در دوره جدید تغییر یا اولویت‌ها جابه‌جا شوند. برای ما هیچ تفاوتی نمی‌کند که ترامپ رییس جمهور باشد یا کلینتون؛ بلکه مهم این است که ما در هیچ شرایطی و در برابر هیچ فشاری از مواضع خود و اصول اولیه و پایدار انقلاب عدول نمی‌کنیم.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار