حضور اهل سنت در عزاداری ائمه معصومين(ع) جلوه وحدت جهان اسلام است

استاندار خراسان رضوي گفت: حضور برادران اهل سنت در عزاداري‌هاي ائمه معصومين(عليهم‌السلام) نماد و جلوه وحدت جهان اسلام است.
کد خبر: ۲۱۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶ - 27November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عليرضا رشيديان» استاندار خراسان رضوي در گردهمايي 1200 زائران پیاده‌ اهل سنت استان‌های کردستان، گلستان، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی که امروز در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، قرآن كريم، سنت پیامبر(ص) و اهل بیت (علیهم السلام) را به عنوان عناصر وحدت جامعه اسلامي معرفي و ابراز كرد: یکی از این نمادهای وحدت، حضور برادران اهل تسنن در کنار شیعیان در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و شهادت حضرت رضا(ع) است.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه کتاب خدا، سنت پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)، عناصر وحدت بخش جهان اسلام هستند، ابراز كرد: امت اسلامی همچون یده واحده هستند؛ پایبندی به اسلام راستین و حب پیامبر(ص) و اهل بیت(عليهم‌السلام) باعث شکل گیری وحدت و همدلی مثال زدنی برادران اهل سنت و شیعیان در ایران اسلامی و به ویژه خراسان رضوی شده است.

استاندار خراسان رضوی ضمن تاکید بر حفظ و تقویت روحیه وحدت و همدلی در بین مسلمانان، تصریح کرد: مشهد مقدس باید به عنوان خاستگاه این مهم شناخته شود و به سراسر کشور تسری یابد.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی حله که منجر به شهادت جمعی از زائران حسینی شد، تصريح كرد: قطعا اقدامات وحشيانه دست نشاندگان جاهل استكبار با این گونه جنایات و ترورها، برای مخدوش کردن چهره‌ رحمانی و عقلایی اسلام به نتیجه نخواهد رسید و شاهد این مدعا حضور میلیونی مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی اهل کتاب در راهپیمایی بزرگ اربعین است.

رشيديان در پايان با اشاره به اينكه جنایات گروه‌های تکفیری و صهیونیستی مورد تایید هیچ یک از مسلمانان نیست، خاطرنشان كرد: حضور اهل سنت در راهپیمایی اربعين و دهه آخر صفر که نسبت به گذشته چند برابر شده است، نشان دهنده ارادت و علاقه تمام مسلمانان به اهل بیت عصمت و طهارت(عليهم‌السلام) است.

منبع: حوزه

نظر شما
پربیننده ها