دیدار مدیر حوزه های علمیه با خانواده های دو شهید مدافع حرم در قم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با خانواده های دو شهید مدافع حرم در قم دیدار کرد.
کد خبر: ۲۱۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ - 28November 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی به مناسبت هفته بسیج با حضور در منزل شهید مفقودالجسد مدافع حرم حجت‌الاسلام صالح حسن‌زاده گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زندگی این شهید متجلی بوده، این است که ایشان برای انجام تکلیف الهی در این زمان خاص دست از دنیا کشیدند.

وی افزود: نکته تکان دهنده‌ای که زندگی این شهید به ما یادآور می‌شود این است که ایشان با وجود اینکه به دلیل اشتغالات بیرونی شخصی، وضع مالی مناسبی داشتند؛ ناگاه همه این شرایط را تغییر می‌دهند و به سوی خدا می‌روند.

اعرافی گفت: بسیار مشکل است که انسان‌ها در این دوره که مشکلات اقتصادی فراوانی در جامعه وجود دارد با وجود این زندگی مناسب، همه آن‌ها را واگذار کرده و دست از همه چیز شسته و برای دفاع از نوامیس اعتقادی پای در جبهه‌ای قرار دهند که امکان برگشت آن کم است.

مدیر حوزه‌های علمیه با تحسین خانواده شهدا بیان کرد: شهدای طلبه هر کدام یک الگو برای جامعه محسوب می‌شوند و وقتی انسان با سرگذشت آن‌ها مواجه می‌شود، با نکات ریزی آشنا می‌شود که حیرت انگیز بوده و برای همه حوزویان الگو، خط‌مشی و روش زندگی است.

وی گفت: باید این روش و الگوی زندگی را که برای همه جامعه آموزنده است به تمام دنیا عرضه کنیم و خود نیز با ارتباط‌گیری با این خانواده‌ها و مطالعه روش‌ها و خاطرات این شهدا که از سوی حوزه‌های علمیه در حال جمع‌آوری است وضعیت خود را نسبت به این شهدا مقایسه کنیم و ببینیم که چه مقدار راه برای رسیدن به این شهدا وجود دارد.

دیدار با خانواده شهید عباس سروی

آیت الله اعرافی همچنین با حضور در منزل شهید طلبه عباس سروی، این شهید سعید را از اسوه هایی نام برد که طلاب جوان می توانند از روش علمی و تحصیلی و تهذیبی و تکلیف مداری او الگو بگیرند.

وی در این دیدارابراز کرد: شهدای روحانی از جمله شهدای فداکار دوران انقلاب و دفاع مقدس بودند که امروز اسوه جوانان این نسل به ویژه طلاب جوان هستند؛ اینکه یک جوان طلبه در سن زیر 20 سال در حوزه علمیه مشغول به تحصیل و تدریس همزمان است و در جبهه های رزم نیز بنابر تکلیف ولایی خود حضور می یابد و به فیض شهادت می رسد، نکته بسیار مهمی است که باید به آن پرداخت و از آن سخن ها گفت.

مدیر حوز های علمیه بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی زمانی که در حوزه، تحصیل می کردیم آینده خود را با زندان و شکنجه های احتمالی رژیم تصور می کردیم، ولی دست امداد الهی و رهبری امام راحل باعث شد که انقلاب در عین ناباوری همگان به پیروزی برسد و درهای رحمت الهی به روی مردم ما باز شود.

وی گفت: همه این برکاتی که امروز در جامعه اسلامی شاهد آن هستیم به برکت انقلاب اسلامی رخ داده است؛ باید قدردان انقلاب باشیم که این چنین ما را در دنیا سرافراز کرد و کشوری که در آن خفقان و نوکری غرب و استکبار موج می زد را به کشوری مبدل کرد که امروز به الگو و امیدی برای همه آزادگان جهان تبدیل شده است.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح کوتاه مدت آموزش در حوزه بیان کرد: این طرح از طرح هایی است که سالانه بیش از دو هزار نفر از اقصی نقاط عالم را تحت آموزش قرار می دهد و همیشه رهبر انقلاب نیز نسبت به این طرح ابراز خرسندی کرده اند.

در این دیدار، پدر شهید سروی که از فضلای حوزه است به تشریح ویژگی های اخلاقی و علمی این طلبه شهید پرداخت و وی را الگویی برای طلاب جوان امروز حوزه دانست.

گفتنی است در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین ملکدار و سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید استان قم نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار