دسته عزاداری خادمان حرم کریمه اهل بیت(س) در سالروز شهادت امام رضا(ع)

همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) مراسم عزاداری خادمان حرم کریمه اهل بیت(س) به صورت دسته سینه زنی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱ - 01December 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، همزمان با سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) دسته های عزاداری از قم و استان های مختلف کشور همچون زنجان، اردبیل، گیلان، آذربایجان و ... نیز افغانستانی ها و پاکستانی های مقیم قم با طبل و سنج و زنجیر و رسم و آیین های مخصوص عزاداری، سالروز شهادت هشتمین امام را در حرم حضرت معصومه(س) گرامی داشتند.

دسته‌های عزاداری بصورت هیئت‌های زنجیرزنی و سینه زنی از شب گذشته و بامداد تا غروب امروز وارد حرم کریمه اهل بیت(ع) شدند و این مصیبت را به خواهر گرامی هشتمین امام شیعیان، حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند؛ تکایا و بقاع متبرکه قم نیز امروز و شب گذشته مملو از زائران و عزادارنی بود که با برگزاری مراسم سخنرانی و نوحه‌خوانی در سوگ امام رضا(ع) عزاداری می‌کردند.

همچنین مراسم روضه خوانی و عزاداری امروز در بیوت مراجع عظام تقلید در قم با حضور علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم برپا شد.

خادمان حرم کریمه اهل بیت(س) نیز امروز سنگ تمام گذاشتند و با تجمع در مسجد امام حسن عسکری(ع) به عزاداری پرداخته و پس از سخنرانی حجت الاسلام میردامادی و مداحی مداحان اهل بیت(ع)، با حرکت به سمت حرم مطهر همراه با زائران و مجاوران عزادار بر سر و سینه زدند.

خادمان با حضور در صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه(س)، ضمن عزاداری و سوگواری، مصیبت شهادت امام رضا(ع) را به خواهر گرامی این امام همام تسلیت گفتند.

دسته عزاداری خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) هر ساله در سالروز شهادت امام کاظم، امام رضا و امام جواد(ع) و رحلت کریمه اهل بیت(ع) برپا می شود.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار