فرمانده سپاه نینوا خبر داد؛

جمع آوری سابقه ایثارگری تمام ایثارگران گلستانی

فرمانده سپاه نینوا اخذ سابقه ایثارگری ایثارگران استان گلستان را یکی از ثمرات برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان بر شمرد و گفت: در این راستا 55 هزار قطعه عکس شهدا، 1100 ساعت فایل صوتی، 2001 ساعت فایل تصویری و هزار ساعت فیلم از حضور شهدای استان در مناطق عملیاتی جمع آوری شده است.
کد خبر: ۲۱۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ - 03December 2016

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، دومین نشست خبری دبیرکل اولین اجلاسیه ملی چهارهزار شهید استان گلستان، صبح امروز شنبه 13 آذرماه، با حضور اصحاب رسانه در سالن بصیرت سپاه نینوا گلستان برگزار شد.

 
دومین نشست خبری اولین اجلاسیه ملی چهارهزار شهید استان گلستان + تصاویر

در این نشست سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان و دبیر کل اجلاسیه چهارهزار شهید استان گلستان گفت: اجلاسیه شهدای استان یکی از بزرگترین عملیات های فرهنگی و دینی استان است و این اقدام به واسطه علاقه مردم ولایت مدار استان گلستان در برگزاری یادواره ها در سالهای گذشته انجام می شد اما بحثی که در حوزه اجلاسیه اتفاق می افتد شرایط برگزاری یک یادواره شهدا نیست بلکه نیاز به یک برنامه ریزی و تدوین راهبردهای فرهنگی مناسب دارد که به لطف خدا این اتفاق افتاده است.

وی افزود: ما در حوزه دفاع مقدس گنج های پنهانی را داشته و داریم و قطعا با رفتن به این ژرفا به گنج های دفاع مقدس خواهیم رسید.

سردار صادقی به ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام گرفته و برنامه ریزی شده پرداخت و اظهار داشت: تاکنون هفت جلسه شورای سیاستگذاری اجلاسیه برگزار شده و تنوع موضوعات یکی از ویژگی های شورای سیاستگذاری بوده تا بتواند اقدامات و عملیاتهای فرهنگی را در سطح استان عملیاتی بکند.

دبیر کل اجلاسیه چهارهزار شهید استان گلستان گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در راستای اجلاسیه در استان انجام شده اخذ سابقه ایثارگری ایثارگران استان است و این اسناد مقدمه ای برای یک اقدام عملیات فرهنگی بزرگ است که این اسناد شامل 55 هزار قطعه عکس شهدا، 1100 ساعت فایل صوتی، 2001 ساعت فایل تصویری و هزار ساعت فیلم از حضور شهدای استان در مناطق عملیاتی است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان به دیگر اقداماتی که در راستای اجلاسیه ملی چهارهزار شهید گلستان تاکنون انجام شده پرداخت و افزود: تالیف 117 عنوان کتاب در موضوعات تاریخ دفاع مقدس، شعر، داستان، رمان و مقالات در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 10 اثر برتر شناسایی شده و همچنین از چهارهزار شهید استان بالغ بر دوهزار شهید «فرهنگ اعلام» آنها به چاپ رسیده است.

وی افزود: فعالیت های تحقیقی و پژوهشی از دیگر اقدامات اجلاسیه است که 42 طرح پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و 66 تحقیق در حوزه ادبیات پایداری تدوین شده که مرجعیت کاملی برای محققین به شمار می آید.

سردار صادقی به عمده ترین اقدامات این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: 1321 یادواره شهدا در سال 95 تاکنون برگزار شده که در نوع خودش بی نظیر است و در بخش تولیدات صدا و سیما 4031 دقیقه تولید در عرصه سیما و 9035 دقیقه در عرصه صدا داشته ایم.

وی اظهار داشت:دیدار با خانواده معظم 4000 شهید استان و اهدا تندیس اجلاسیه به این عزیزان، تولید سرود ویژه اجلاسیه و بافت فرش سنتی استان که جغرافیای دفاع مقدس استان در آن دیده می شود از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

دبیر کل اجلاسیه چهارهزار شهید استان گلستان به برنامه های ویژه پیش بینی شده در راستای اجلاسیه چهارهزار شهید استان اشاره کرد و اظهار داشت:جشنواره کشوری فیلم کوتاه از امروز، دیدار شورای سیاستگذاری اجلاسیه با مقام معظم رهبری در 15 آذر ماه، کنگره استانی شهدای دانشجو با سخنرانی سردار سلامی در 16 آذرماه، کنگره استانی شهدای اهل سنت در 17 آذرماه، کنگره استانی شهدای طلاب و روحانیت در 18 آذرماه، آیین نصب پرچم بر سر در منازل خانواده معظم شهدای استان در 18 آذرماه، کنگره شهدای کارمند با سخنرانی وزیر کشور در 20 آذرماه، اجرای نمایش رزمی و فرهنگی به مدت 5 شب از 17 آذرماه، برگزاری کرسی تلاوت نور در آزادشهر با سخنرانی سردار نقدی در 22 آذرماه، تجمع بزرگ رزمندگان استان در گنبد با سخنرانی سرلشگر جعفری در 23 آذرماه، کنگره اسوه های صبر و مقاومت در علی آباد کتول با سخنرانی سرلشگر رضایی در 24 آذرماه و سرانجام برنامه اصلی اجلاسیه با سخنرانی دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در 25 آذرماه و نهایتا برگزاری دعای ندبه در صبح جمعه 26 آذرماه در مینودشت و پخش آن از شبکه اول سیما، از مهمترین برنامه های اولین اجلاسیه ملی چهارهزار شهید استان گلستان خواهد بود.

دومین نشست خبری اولین اجلاسیه ملی چهارهزار شهید استان گلستان + تصاویر 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار