اسرافیلی در نشست خبری شورای عالی انجمن‌های جانبازان:

استان‌های کشور به دفاتر نمایندگی شورای جانبازان تجهیز می‌شوند

رییس شورای عالی جانبازان گفت: جهت پیگیری مشکلات جانبازان به صورت تخصصی، دفاتری را در استان‌ها دایر خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۱۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ - 04December 2016

دفاتر نمایندگی شورا در استان‌ها احداث می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نخستین نشست خبری شورای عالی انجمن‌های جانبازان صبح امروز با حضور «حسین اسرافیلی» رییس شورای عالی جانبازان، «امیر عقیقی» دبیر انجمن جانبازان بصیر، «یوسف مجتهد» معاونت حقوقی شورا و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

اسرافیلی رییس شورای عالی جانبازان در این نشست با معرفی شورا به اهداف شکل گیری آن پرداخت و اظهار داشت: سه انجمن بزرگ کشوری از جمله انجمن جانبازان بصیر (نابینایان) و جانبازان راست قامت (قطع نخاعی) که اکثر جانبازان بالای ٧٠ درصد عضو آن هستند این شورا را تشکیل می‌دهند.

رییس شورای عالی جانبازان با بیان اینکه شورا در استان‌ها نیز دفاتری مجزا دایر خواهد کرد، عنوان داشت: جهت پیگیری کارها به صورت تخصصی، دفاتری را در استان‌ها دایر خواهیم کرد. همچنین با وجود گذشت 110 روز از فعالیت‌های شورا، همایشی در این خصوص برگزار می شود.

وی ادامه داد: هر انجمن به صورت مجزا کارهای خود را دنبال می‌کردند و در وزارت کشور هم به عنوان ‌‌NGO مردم نهاد صنفی به ثبت رسیده بودند. این سه انجمن با هم یک شورا تشکیل دادند که مسائل را جمعی پیگیری کنند.

اسرافیلی تصریح کرد: جلسه‌ها به طور ناپیوسته برگزار می‌شد، اما از مرداد امسال رسما کار خود را منظم شروع کردیم.

رییس شورای عالی جانبازان بیان داشت: از تشکیل شورا تا به امروز ٢٧ جلسه از جمله جلسه با کمیسیون اصل ٩٠، مسئولان شهرداری، رییس دیوان عدالت اداری کشور و رییس بنیاد شهید در خصوص مسائل و مشکلات جانبازان برگزار کردیم.

وی افزود: در این جلسه‌ها بیمه جانبازان، اصلاحات قانون جامع ایثارگران و نحوه محاسبه درصد جانبازی مورد بحث و پیگیری قرار گرفت. از سوی دیگر اصلاحاتی در مورد قانون جامع ایثارگران انجام داده ایم و از مسئولان نهادهای مرتبط برای برگزاری جلسات هم اندیشی دعوت به عمل آورده ایم.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار