بیتوجهی به ارزشهای الهی، انقلاب را به خطر میاندازد
استاد تفسیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه قانون الهی این است که هر امتی اجلی دارد و وقتی اجل فرارسد راهی برای جبران نیست گفت: مبادا با قدرنشناسی نعمت انقلاب و با رفتارها و کارهایی که صورت میگیرد بنیاد انقلاب به خطر بیفتد.
به گزارش گروه سایر رسانه های
دفاع پرس، «آیتالله مهدی هادوی تهرانی» استاد تفسیر حوزه علمیه قم، امروز ۱۴ آذرماه در درس تفسیر سوره مومنون گفت: اجل یک امت نه زودتر و نه دیرتر است و در زمان خودش رخ میدهد و اجل انسانها نیز این طور است چه اینکه از لحاظ جسمی سالم و یا ناسالم باشند.
وی افزود: تعبیری از امام علی (ع) وجود دارد که من نگران از خطرات جنگ نیستم تا اجل هست؛ یعنی اگر در میدان جنگ هم باشیم ولی اجل نرسیده باشد عمر باقی میماند از اینرو باید از فرصت عمر چه برای فرد و یا جامعه بهترین بهره برده شود.
وی تاکید کرد: اگر امتها و انسانها از بسترهای فراهم شده در زندگی خود درست استفاده نکنند وقتی اجل برسد دیگر مهلتی برای جبران نخواهند داشت.
هادوی تهرانی ادامه داد: انقلاب اسلامی فرصت فوقالعاده ویژهای برای ما ایجاد کرده ولی عمق این فرصت را درک نمیکنیم؛ در دوره قبل از انقلاب این تصور را داشتیم که چرا ما در این مکان و این دوره و زمان به دنیا آمدهایم چون در آن موقع با اینکه در بطن و متن این رخدادها هم بودیم نمیدانستیم چه چیزی رخ خواهد داد و امکان انقلاب و آمدن امام به ایران را تصور نمیکردیم ولی بعد از انقلاب همیشه به خود یادآوری میکنم که در چه زمان و مکان خوبی به دنیا آمدهایم و باید قدر این نعمت را بدانیم.
این استاد تفسیر بیان کرد: البته حوادث و اتفاقاتی از سوی دوستان نادان و دشمنان دانا در حال رخ دادن است که نگرانکننده است؛ این نگرانی که مبادا این همه سختیها و رشادتها و از خودگذشتگیها که برای پیروزی انقلاب انجام شد از بین برود؛ زیرا اگر ما هم مانند امم پیشین رعایت احکام الهی را نکنیم باید منتظر عواقب آن هم باشیم و ممکن است صدمات زیادی بخوریم و اگر خدای ناکرده انقلاب آسیبی ببیند فرصتی برای جبران نخواهد بود؛ بنابراین وظیفه همگانی است که به حفظ ارزشها و کانون انقلاب بپردازیم.
وی همچنین در تفسیر سوره انبیاء با اشاره به خلقت آفرینش و حیات بخشی به همه چیز از آب گفت: اخیرا اعلام شده که در پلوتون ذخایر آب پیدا شده که احتمال وجود حیات در آن سیاره را تایید میکند و این در حالی است که قرآن در هزار و ۴۰۰ سال پیش به برخی پدیدههای طبیعی اشاره کرده است.
وی افزود: مراد قرآن از بیان مسایل مربوط به آفرینش این است که شما به عالم پیدای طبیعی اطراف خود هم علم که با چشم سر دیده میشود ندارید چه رسد به پدیدههایی که محسوس به آن معنا نیست و یا آنچه در ماورای این عالم است.
هادوی تهرانی بیان کرد: خداوند به مفاهیمی اشاره دارد که برای مردم آن روزگار واضح نبوده است و با کشف بیشتر این حقایق در طول تاریخ و به ویژه دوره و عصر کنونی که علم و تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته است، باید ایمان بشر نیز بیشتر شود اما معالاسف این طور نیست.
منبع: ایکنا