گاردین گزارش داد؛

بررسی کمک هوایی آمریکا و انگلیس به گروه‌های مسلح سوری

روزنامه گاردین از بررسی راههای ممکن برای ارسال کمک هوایی انگلیس و آمریکا به گروه‌های معارض سوری در محاصره خبر داد.
کد خبر: ۲۱۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ - 05December 2016
بررسی کمک هوایی آمریکا و انگلیس به گروه‌های مسلح سوریبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک رسانه غربی با اشاره به تنگ‌تر شدن حلقه محاصره به دور گروه‌های مسلح سوری، از بررسی راههای ممکن برای ارسال کمک هوایی به این افراد از سوی آمریکا و انگلیس خبر داد.
 
آمریکا و انگلیس امکان ارسال محموله‌های کمک هوایی را به مناطق تحت کنترل معارضان در شهر حلب سوریه بررسی کرده‌اند.

در گفتگوهای مقامات آمریکا و انگلیس گزینه‌های مختلفی ازجمله ارسال محموله‌های کمکی با چتر نجات به تروریست‌ها در سوریه، مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکا و انگلیس حتی گزینه ارسال پهپادهای حامل محموله های خوراکی به گروه های مسلح در سوریه را نیز بررسی کرده‌اند.

گاردین افزود: با این‌حال، به علت اختلاف نظر بین سازمان های دولتی دو کشور، پیشرفت کمی در این مذاکرات حاصل شده است و فرماندهان نظامی نیز تمایلی به انجام چنین ماموریتی نداشتند.

علاوه بر این، لندن و واشنگتن نگران هستند که چنین ماموریتی ممکن است به رویارویی مستقیم با سوریه منجر شود.

با وجود حمایت بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس بریتانیا از ارسال محموله‌های کمک هوایی به مناطق تحت سیطره گروه های مسلح سوری، دولت لندن هشدار داده است که این اقدام بسیار پیچیده خواهد بود و ممکن است نیروهای انگلیسی را در منطقه به خطر بیندازد.

لازم به ذکر است در پی موفقیت‌های اخیر ارتش سوریه در حلب، چند روز پیش مقامات عالی‌رتبه آمریکا و انگلیس در سفارت بریتانیا در واشنگتن جلسه‌ای برگزار کردند که ظاهرا نتیجه خاصی به دنبال نداشت.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار