حجت الاسلام و المسلمین شفیعی:

مدافعان حرم نقش تعیین‌کننده‌ای در تغییر معادلات سیاسی سلطه‌گران دارند

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: شهدای مدافع حرم قهرمانانی هستند که تلاش‌های مقامات آمریکایی برای به رسمیت رساندن دولت داعش را به باد دادند.
کد خبر: ۲۱۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ - 05December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی» رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در نخستین یادواره‌ شهید مدافع حرم بسیجی شهید مجتبی ابوالقاسمی که امروز (دوشنبه، 15 آذر) با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهری در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد، به نقش تعیین‌کننده جوانان در معادلات سیاسی سلطه گران در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: جوانان ما نقش تعیین‌کننده ای در تعیین معادلات سیاسی و برنامه‌ریزی‌های نظام سلطه دارند.

وی بیان کرد: شاید در آغاز حوادث سوریه، تحلیل درستی از سوی بسیاری از کارشناسان مطرح نبود، ولی امروز بعد از چند سال و طرح برخی مسائل پشت پرده، می‌بینیم که شهدای مدافع حرم، مدافعان حرم و تحلیل‌های درست رهبری چه قدر تعیین‌کننده بوده‌اند.

شفيعی ادامه داد: تشکیل داعش و شکل‎گیری آن بخشی از اهداف صهیونیسم در تحقق شعار از نیل تا فرات بود. همه محاسبات با دقت انجام شده بود و تمام موقعیت‌ها و محدوده‌های جغرافیایی و آبی تعیین شده بود. در کتاب خاطرات ترجمه شده کلینتون نوشته شده که به 120 کشور سفر کردم تا سران این کشورها را قانع کنم که تشکیل دولت داعش، یک ضرورت است.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های  خوزستان تصریح کرد: بهترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار جریان تروریست قرار دادند و تصمیم داشتند که پس از تشکیل داعش، به آن‌ها در سازمان ملل یک کرسی بدهند و آن را به رسمیت بشناسند؛ یعنی دقیقا همان کاری که در شکل‎گیری اسرائیل انجام دادند، اما دست قدرت الهی، تشخیص درست رهبر انقلاب و به میدان آمدن مدافعان حرم تمام معادلات آن‌ها را بهم ریخت. شهدای مدافع حرم قهرمانانی هستند که نتیجه 120سفر رسمی مقامات آمریکا را به باد دادند.

وي بیان‌كرد: سعادت برای شهدای این مسیر است. همانطور که برای شهدای بدر احترام وجود دارد، برای این شهدا هم وجود دارد. این شهدا و ازجمله شهید ابوالقاسمی نشان افتخار بر سینه دارند چراکه راه درست را شناختند و جان خود را تقدیم آن کردند.

شفيعی عنوان کرد: صدها سال است که میلیون‌ها نفر این ذکر را به امام حسین (ع) می‌گویند که ای کاش ما هم با شما  می‌بودیم و به شهادت می‌رسیدیم، اما چه کسی می‌تواند بگوید این ادعا واقعیت دارد؟ چه کسانی به جز شهدای مدافع حرم این ادعا را عملی کردند؟

وی گفت: این‌ها کسانی هستند که اگر در کربلا و روز عاشورا بودند امام را تنها نمیگذاشتند. شهدای مدافع حرم مدعیان راستگویی بودند که تأیید ادعای آن‌ها، شهادتشان بود. امروز باب جدیدی از شهادت با شهدای مدافع حرم، از شهید ابوالقاسمی تا شهید قربانی باز شده است که زمان می‌خواهد تا معلوم شود این‌ها که بودند و چه کردند.

شفیعی به بیان خاطره‌ای از شهید قربانی، یکی از شهدای مدافع حرم پرداخت و تصریح کرد: در فرودگاه مهرآباد شهید قربانی را دیدم که تازه از سوریه برگشته بود. از او در خصوص اوضاع پرسیدم گفت ما ابتدا که در سوریه بودیم و به مردم کمک می‌کردیم، مردم به ما اعتماد نداشتند و ما را نمی پذیرفتند.

وی ادامه داد: به تدریج که ما در شهرک‌ها، منزل به منزل، خانه‌ها را از داعش پس می‌گرفتیم و مردم می‌دیدند حتی دست به برگ کاغذی در خانه‌هایشان نمی‌زدیم در فاصله خیلی کوتاهی نگاه آن‌ها به ما عوض شد و مردم سوریه متوجه شدند که ما فقط برای کمک به آن‌ها آمده‌ایم و مطلقا چشم به اموال آن‌ها نداریم.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امروز آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند بگویند ما تصمیم‌گیرنده هستیم. حالا اتفاق جدیدی افتاده و ایمان و جان به مصاف سلاح و ادوات نظامی آمده است. امروز دنیا در برابر شهدای مدافع حرم سر تعظیم فرود می‌آورد.

شفيعی به برگزاری این مراسم در دانشگاه در آستانه روز دانشجو هم اشاره کرد و افزود: برگزاری این مراسم در آستانه 16 آذر نشان می‌دهد که همه اقشار و ازجمله جامعه دانشگاهی بر نظام و آرمان‌های انقلاب استوار و ثابت قدم هستند و آن طور که امام عزیز وعده داده، روزی خواهد رسید که این انقلاب را به امام زمانمان تقدیم کنیم.

در ادامه این مراسم نیز پدر شهید ابوالقاسمی به بیان نکاتی در خصوص فرزند شهیدش پرداخت و جوانان را به تقوای الهی و درس خواندن با انگیزه برای خدمت به خلق خدا توصیه کرد.

همچنین در این مراسم سردار خادم الحسين به نقش تعیین‌کننده نيروهاي ايراني در عراق و سوريه اشاره كرد و گفت: امروز در عراق ١٠٠ هزار بسيجي (حشدالشعبی) داريم كه اولويت آن‌ها دفاع از حرم حضرت زينب(س) در سوريه است و اين جزو افتخارات كشورمان محسوب می‌شود.

وي به تعداد شهداي مدافع حرم هم اشاره كرد و گفت: ما تاکنون حدود هزار شهيد داده‌ایم كه سهم خوزستان بيش از ٦٠ شهيد است. اين افراد همان كساني بودند كه بسيج و ارتش سوريه را تشكيل دادند.

خادم الحسين افزود: خدا به واسطه اين شهدا و خانواده‌هایشان به ما نعمت مي دهد. وجود اين شهدا و خانواده‌های آن‌ها بركت كشور ما هستند.

تقدير از خانواده این شهيد مدافع حرم و مداحي حاج صادق آهنگران از دیگر بخش‌های اين مراسم بود.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار