اختصاصی دفاع پرس؛

حمله وحشیانه تروریست‌ها به محاصره‌شدگان «فوعه» و «کفریا»+ تصاویر

موشک‌باران مردم دو شهرک «فوعه» و «کفریا» اقدامی تروریستی و تلافی‌جویانه از سوی تکفیری‌هاست، که با این اقدام می‌خواهند مانع پیشروی‌ها و پیروزی‌های ارتش سوریه در شهر حلب شوند.
کد خبر: ۲۱۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ - 07December 2016
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، در پی پیشروی‌های مستمر ارتش و نیروهای مقاومت در حلب، تروریست‌های تکفیری و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه آنها برای جبران این شکست‌ها به مردم مظلوم محاصره شده فوعه و کفریا حملات موشکی گسترده‌ای را آغاز کردند.

گروه‌های تروریستی تکفیری «القاعده» و «جیش الفتح» دور جدیدی از حملات موشکی خود را علیه مردم مظلوم دو شهرک شیعه‌نشین کفریا و الفوعه واقع در استان ادلب در شمال سوریه آغاز کرده‌اند.

منبع این حملات در شهر «بنش» واقع در جنوب الفوعه،‌منطقه «صواغیه»، شهر «تفتناز»،‌ شهر «طعوم» واقع در شرق فوعه،‌ منطقه «مزارع بروما» واقع در غرب کفریا و شهر «معرتمصرين» واقع در شمال فوعه و  كفريا قرار دارد که طی یک‌سال و نیم گذشته توسط ائتلاف القاعده و ارتش آزاد (جیش الفتح) از غیرنظامیان تخلیه و به مقر بزرگ عملیاتی آنها برای حمله به ساکنین این دو شهر تبدیل شده است.

 از دو روز تا کنون بدون وقفه بیشتر از 300 موشک از مدل «گراد»  و «الفیل» به منازل ساکنین این دو شهر اصابت کرده‌است. همچنین در حملات موشکی که شب یک‌شنبه گذشته شروع شد 10 نفر که شامل کودکان و زنان و مردان بی‌دفاع به شهادت رسیدند و بیشتر از 20 نفر به شدت زخمی شده‌ و بسیاری از خانه‌ها ویران شده است.

 این اقدام تروریستی که علیه مردم دو شهرک فوعه و کفریا صورت گرفته اقدامی تلافی‌جویانه در جهت جبران پیروزی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌های شهر حلب است.

همچنین تروریست‌های جیش‌الفتح در ساعات اخیر با منتشر کردن ویدیوئی پیرامون بمباران شهرک‌های الفوعه و کفریا مدعی شدند درصورتی‌که ارتش سوریه به محاصره ادلب و حومه آن ادامه دهد،‌بمباران الفوعه و کفریا را به صورت چشمگیری تشدید خواهند داد.

لیست شهدا و مجروحان اخیر این موشک‌باران بی‌رحمانه عبارتند از:‌
 
  اسامی شهداء

1-شهيد حسين أحمد طربيخ
2-شهيدة رباب كبرة زوجة الشهيد حسين طربيخ
3-شهيد احمد حسين طربيخ
4-شهيد محمدحسين طربيخ
5-شهيدة بتول حسين طربيخ
6-شهيد عبد الله أمينو
7- شهيدة شهد امينو
8-شهيد مطيع أمين
9- شهيدة راما مطيع أمين
10-شهيدة زينب علي محسن

اسامی مجروحان

1_ رامي ذياب صطيف
2_كمال عبد المجيد فاعور
3_سميرة محمد القاسم
4_فاطمة جميل حمرا
5_زينب جمال اسبنان
6_احمد قاسم حلاق
7_زكية علي ضاهر
8_حنان يوسف شاقول
9_وليد محمد كردي
١٠_فاطمة شحود الحسن
١١_جوليات وسام حريري
١٢_سامر سامي أمين
١٣_ريم محمد عبدالكريم
١٤_محمد علي طه
١٥_فجر علي ديبو
١٦_غيثاء محمد حاج حسن
 
حمله وحشیانه تروریست‌ها به محاصره شدگان مظلوم فوعه و کفریا+ تصاویر 
حمله وحشیانه تروریست‌ها به محاصره شدگان مظلوم فوعه و کفریا+ تصاویر 
حمله وحشیانه تروریست‌ها به محاصره شدگان فوعه و کفریا+ تصاویر 
 
دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا با بیش از 40هزار نفر سکنه که اکثرا از نسل سادات می‌باشند، طی یک‌سال و نیم گذشته و پس از اشغال کامل استان ادلب توسط ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» به رهبری القاعده و با مشارکت «اخوان المسلمین» سوریه و «ارتش آزاد» در محاصره کامل قرار داشته و تروریست‌ها علاوه بر انهدام کلیه تاسیسات حیاتی همچون آب و برق و گاز و … از ورود دارو و مواد غذایی به داخل آنها جلوگیری کرده و روزانه صدها موشک و خمپاره به منازل ساکنین آنها شلیک می‌کنند. 
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار