آمریکا مخالفت هادی با طرح سازمان ملل را "ناامید کننده" خواند

سخنگوی وزات خارجه آمریکا در واکنش به مخالفت رئیس جمهور فراری یمن با نقشه راه سازمان ملل برای پایان دادن به درگیریها تاکید کرد که واشنگتن این اقدام عبدربه منصور هادی را ناامید کننده می داند.
کد خبر: ۲۱۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ - 08December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،  مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن خواست تا نقشه راه ارائه شده از سوی سازمان ملل را بپذیرد.
 
وی در ادامه افزود: واشنگتن متوجه وجود گزینه های سخت و دشوار در این طرح است اما معتقد است که باید یه سری امتیازات از سوی همگان برای دستیابی به صلح داده شود.
 
تونر تاکید کرد: آمریکا واکنش دولت یمن در قبال نقشه راه سازمان ملل متحده را ناامید کننده می داند. قرار نیست این نقشه به عنوان توافق صلح نهائی مطرح شود بلکه یک چارچوب کاری برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها و بازگرداندن امنیت به یمن ارائه می دهد.
 
منابع گفته اند که براساس نقشه راه، هادی باید از تمامی اختیارات کنار رفته و این اختیارات را به یک معاون توافقی ظرف یک ماه از امضای توافق صلح بدهد و این مساله‌ای است که هادی با آن مخالف است.
 
در عرصه میدانی نیز نیروهای انصار الله یمن اعلام کردند که توانستند مانع حمله امروز صبح نیروهای سعودی  برای بازپس گیری مناطق از دست داده در جبل الدود در نزدیکی مرز با جیزان شوند.
 
آنها هم چنین اعلام کردند که یگان توپخانه‌ای ارتش یمن توانست مواضع ارتش عربستان در مناطق الغاویه و جبل المحروق و المعنق و العبادیة را مورد هدف قرار دهد.
 
منبع:ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار