جمال شورجه:

سریال حضرت موسی را با اساتید سینمای ایران می‌سازیم

کارگردان فیلم سی و سه روز گفت: سریال حضرت موسی را با اساتید سینمای ایران می‌سازیم.
کد خبر: ۲۱۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ - 11December 2016
سریال حضرت موسی را با اساتید سینمای ایران می‌سازیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سریال تلویزیونی حضرت «موسی» که عنوان عظیم‌ترین پروژه نمایشی صداوسیما را به خود اختصاص داده است، از چند سال پیش از سوی مرحوم فرج‌الله سلحشور به نگارش درآمد و پس از فوت ایشان برای ساخت و تهیه به جمال شورجه سپرده شد. اخیراً کارگردان این سریال با سفر به قم در بیت برخی مراجع عظام حضور یافت و درباره تولید این پروژه گفت‌وگو کرد. به همین مناسبت گفت‌وگویی با این کارگردان انجام داده‌ایم.
 
دوران کودکی حضرت را نخواهیم ساخت
 
شورجه در مورد اینکه پروژه «موسی» الان در چه وضعیتی است، می‌گوید: پیش‌تولید این پروژه آغاز شده است، ولی در کشور ما معمولاً درباره شروع عملیات اجرایی و ساخت لوکیشن‌ها اشتباهاتی صورت می‌گیرد و ما در حال حاضر کتاب هنری و همان «آرت‌بوک» را آماده نموده‌ایم و منصور ابراهیمی کار انجام فیلمنامه را برعهده دارد و با تصمیمات جدیدی که گرفته شد، مجموعه را تا حدودی کوتاه کردیم و احتمالا ًحدود 55 قسمت داشته باشیم. در این زمینه برای مثال زمان قبل از تولد حضرت کوتاه یا دوران کودکی ایشان حذف شد که دلیل اصلی آن نبود مستندات درست تاریخی در این زمینه بود و البته فینال کار هم کوتاه شد.
 
دولت با سازمان خیلی همکاری ندارد
 
شورجه بی‌پولی سازمان صداوسیما را یکی از دلایل به تأخیر افتادن این پروژه عنوان کرد و گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم تولید این مجموعه در رسانه ملی از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و مدیران نسبت به ساخت این سریال نگاه مثبتی دارند، اما متأسفانه تاکنون به دلیل مشکلات مالی جدی در این سازمان تولید به تعویق افتاده است، دولت محترم به دلیل عدم تبعیت مدیران رسانه ملی از فرامین دولتی، در عرصه همکاری‌های مالی با این سازمان آن‌طور که باید همکاری نمی‌کند، هرچند ممکن است دولت هم مشکلات و معذوریت‌های خود را داشته باشد. ما برای تولید هرچه سریع‌تر رایزنی‌های گسترده‌ای با بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران خارجی و حتی بیت علما داشته‌ایم و به طور جدی پیگیر انجام امور مالی هستیم.
 
در زمینه فنی هم قصد داریم تا حد امکان از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم، هرچند در صورت نیاز امکانات لازم را از خارج هم وارد می‌کنیم، برای مثال در حال حاضر نرم‌افزار «دراماتیکا» را خریداری نموده‌ایم که فیلمنامه‌نویس برای آنالیز و کشف عیوب فیلمنامه از آن استفاده می‌کند.
 
حاضریم سریال را خصوصی بسازیم
 
این فیلمساز درباره این سؤال که چقدر از نظرات علما در این پروژه استفاده می‌کنید و نهایتاً موضوع اعتبارات این سریال چگونه حل خواهد شد، می‌گوید: با توجه به حساسیت این داستان و وجود آثاری مشابه که در سال‌های مختلف با موضوع زندگی حضرت موسی(ع) ساخته شده است، علمای بزرگوار به ساخت اثری فاخر در قامت یک تولید جهانی تأکید داشتند و ما در این زمینه تا انتهای پروژه از نصایح و نظرات علما استفاده خواهیم نمود، در بعد اقتصادی هم با توجه به برآوردهای ما در زمینه بازگشت مالی این سریال، حتی حاضریم وام دریافت کنیم و این سریال را به‌طور کامل خصوصی تهیه کنیم و با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده امیدواریم امسال مسئله اعتبارات حل شود و سال آینده پیش‌تولید را انجام دهیم و حتی وارد فاز فیلمبرداری شویم.
 
مجید انتظامی موسیقی سریال را می‌سازد
 
شورجه در خصوص هنرمندانی که در این پروژه قرار است همکاری کنند، می‌گوید: در موضوع بازیگری قصد داریم از بازیگران غیرایرانی هم در مجموعه استفاده کنیم و در تیم بازیگران ایرانی هم ترکیبی از بازیگران تئاتر و چهره خواهیم داشت، ولی قطعاً بازیگر شخصیت اصلی ناشناخته خواهد بود که ذهنیتی درباره او وجود نداشته باشد و علما هم در نحوه برخوردهای این بازیگر در بعد فرهنگی و اجتماعی حتی پس از این پروژه هم نظراتی داشتند و تأکید کردند که او وارد حواشی بی‌مورد نشود. برخی عوامل دیگری که با افتخار برای این پروژه با آنها مذاکره داشته‌ایم و حتی به نتیجه رسیده‌ایم، تیم کاملی هستند از جمله آقای عبدالله اسکندری گریم، مجید میرفخرایی طراحی هنری، تورج منصوری مدیرتصویربرداری. استاد مجید انتظامی را برای ساخت موسیقی سریال «موسی(ع)» در نظر داریم و به جز این بزرگواران قطعاً از مشاوران هنری، بازیگردان و بهترین‌های هنری ایران استفاده خواهیم نمود و امیدواریم چند نسخه سینمایی هم از این مجموعه تولید کنیم.
 
منبع: روزنامه جوان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار