در نشست شورای عالی انجمن جانبازان با بروجردی تأکید شد؛

جلوگیری از دور زدن «قوانینِ حمایت از ایثارگران» توسط دستگاه‌های اجرایی

نشست شورای عالی انجمن‌های جانبازان با حضور رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ - 11December 2016

ایثارگران؛ بانیان و حافظان امنیت ملیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست شورای عالی انجمن‌های جانبازان با حضور علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و با هدف رفع مشکلات موجود جامعه ایثارگری برگزار شد.

در این نشست به مشکلات موجود جامعه ایثارگری اعم از درمان، بیمه، معیشت، اصلاح قانون جامع ایثارگران و به طور ویژه مسائل مهم مورد درخواست ایثارگران که مرتبط با کمیسیون مذکور است، مورد بحث و بررسی قرارگرفت و موضوعات محوری زیر از سوی شورا مطرح شد:

- پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه‌ در کنار کمیسیون امنیت ملی برای پیگیری مسائل مرتبط با جامعه ایثارگری با عضویت این شورا، بنیاد شهید، مجموعه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی

- پس از تصویب قوانین توجه به پیگیری و اجرایی شدن آنها

- برنامه‌ریزی برای جلوگیری از دور زدن قوانین توسط دستگاه‌های اجرایی

- حمایت از تصویب بودجه مورد نیاز درمان، بیمه ایثارگران و خانواده شهدا با عنایت به بالا رفتن سن آنها

در ادامه، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز رضایت از حضور در جمع اعضای شورای عالی انجمن‌های جانبازان اظهار داشت: این شورا اشراف کامل نسبت به مسائل و دغدغه‌های ایثارگران و خانواده شهدا دارد، که می‌بایست به عنوان شورای مشورتی در تصمیم‌سازی‌های مسئولین سازمان‌های مرتبط با ایثارگران مثل بنیاد شهید مشارکت داده شود.

بروجردی گفت: موضوعاتی را که در این جلسه مطرح شد، در جلسات مشترک کمیسیون‌های مجلس که دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود، به‌ویژه با کمیسیون اجتماعی مطرح و پیگیری خواهم کرد.

در پایان، رییس کمیسیون امنیت ملی گزارشی از برجام و مسائل منطقه‌ای نیز ارائه کرد.

در این جلسه یک نسخه قانون جامع ایثارگران اصلاحی شورای عالی انجمن‌های جانبازان در اختیار بروجردی برای حمایت از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

گفتنی است شورای عالی انجمن‌های جانبازان برای پیگیری مسائل جامعه ایثارگری، نشست‌های مشترکی را با مسئولان کشور برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار